مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها: بیش از نیم میلیون مسافر هوایی در ۶ روز آخر سال جابجا شدند

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران از اعزام و پذیرش بیش از نیم میلیون مسافر از فرودگاه‌های تحت مالکیت این شرکت، از تاریخ ۲۴ اسفند تا پیش از شروع سال ۱۴۰۲ خبر داد.

به گزارش تیلا نیوز و به نقل از ایرنا، «حمیدرضا سیدی» روز سه شنبه یکم فروردین با اعلام این خبر گفت: از ۲۴ تا ۲۹ اسفند سال گذشته، ۶۱۷ هزار و ۳۱ مسافر از فرودگاه‌های تحت مالکیت شرکت فرودگاه‌ها اعزام و پذیرش شده‌اند که در این میان سهم مسافران داخلی ۵۶۸ هزار و ۵۵۲ مسافر و سهم مسافران بین المللی ۴۸ هزار و ۴۷۹ مسافر بوده است.

وی افزود: در این مدت پنج هزار و ۲۰۵ نشست و برخاست در فرودگاه‌های کشور انجام گرفته است که چهار هزار و ۸۱۴ مورد مربوط به پروازهای داخلی و ۳۹۱ مورد متعلق به پروازهای خارجی است.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها گفت: فرودگاه بین المللی مهرآباد با دو هزار و ۳۰ پرواز و اعزام و پذیرش ۲۴۳ هزار و ۶۰۰ مسافر بیشترین بار ترافیکی مسافر و پرواز را در میان فرودگاه‌های کشور بر عهده داشته است.

وی گفت: در مدت مذکور ۱۳۷۸ پرواز دو فرودگاه امام خمینی (ره) و کیش نیز سرویس کمک ناوبری و کنترل ترافیک هوایی از بخش عملیات هوانوردی شرکت فرودگاه‌ها دریافت کرده‌اند.