مدیرکل آموزش و پرورش استان: سه اثر دانش آموزان هرمزگانی برگزیده کشوری هفته پژوهش شد

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان گفت: سه اثر دانش آموزان پژوهشگر و فناور استان موفق به کسب رتبه برگزیده کشوری در هفته پژوهش شد.

به گزارش تیلا نیوز ، ایرج بیت اللهی روز شنبه با اعلام این خبر به رسانه‌ها افزود: «نگین دیگ زاده» از آموزشگاه فرزانگان یک و «نرجس عالیقدر» از آموزشگاه مهدیه مقطع متوسطه دوم از ناحیه ۲ بندرعباس رشته نظری با اثر (سنتز سبز نانو کامپوزیت نقره-آلژینات به عنوان ژل سوختگی) پژوهشگر برتر کشوری شدند.

وی بیان داشت: همچنین «علیرضا محمدی پشتویی» و «نیما جهانگیری زرکانی» از هنرستان فنی و حرفه ای صنعتی شهید رجایی ناحیه یک بندرعباس با اثر (پکیج خورشیدی ترکیبی با کانون ثابت) و «معصومه کاتبی» با (ساخت انیمیشن) از هنرستان فنی و حرفه ای کاوش شهرستان میناب به عنوان برگزیده هفته پژوهش معرفی شدند.

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان اظهار داشت: این دانش آموزان از اعضای فعال پژوهش سراهای دانش آموزی استان بوده و رتبه های اولین و دومین جشنواره علمی پژوهشی پژوهش سراهای دانش آموزی را نیز در کارنامه خود دارند.

بیت اللهی ادامه داد: سالانه ستاد بزرگداشت هفته پژوهش مستقر در پژوهشگاه مطالعات وزارت آموزش‌ و پرورش، دانش‌آموزان و هنرجویان پژوهشگر و فناور برگزیده و معلمان راهنمای دوره متوسطه (نظری، فنی حرفه‌ای و کاردانش) را معرفی می کند.

وی گفت: حرکت آموزش ‌و پرورش به سمت برنامه‌ها و فعالیت‌های پژوهشی و آموزشی و اولویت ترغیب دانش‌آموزان و هنرجویان به فعالیت‌های گروهی و مشارکتی است.

لازم به ذکر است استان هرمزگان با داشتن ۲۲ پژوهش سرای دانش آموزان توانسته است جایگاه بسیار ارزنده ای در کشور کسب نماید.