مدیرکل آموزش و پرورش استان هرمزگان: فرهنگیان هرمزگان نگران سهمیه واکسن کرونا نباشند

مدیرکل آموزش و پرورش استان هرمزگان گفت: تاکنون ۸۰ درصد فرهنگیان و جمعیت هدف آموزش و پرورش استان هرمزگان در برابر بیماری کرونا واکسینه شده اند.

به گزارش تیلا نیوز، ایرج بیت الهی صبح امروز ۳۱ مردادماه در جمع خبرنگاران، افزود: در برنامه واکسیناسیون پوشش ۱۰۰ درصدی فرهنگیان مد نظر است که برای اجرایی شدن این مهم هماهنگی های لازم جهت واکسیناسیون آن دسته از افرادی که در زمان اجرای طرح به بیماری کرونا مبتلا بوده و یا اینکه از دوره بیماری آن ها کمتر از شش هفته گذشته، انجام شده است.

وی با تاکید بر اینکه در راستای برنامه های وزارت آموزش و پرروش، بازگشایی حضوری مدارس مستلزم اجرای اقدامات مختلف از جمله واکسیناسیون فرهنگیان است، خاطرنشان کرد: در استان هرمزگان همگام با سایر استان های کشور، مرحله اول واکسیناسیون از نهم مردادماه و به میمنت عید غدیرخم آغاز و طبق برنامه زمانبندی اجرایی شد.

وی اضافه کرد: در این طرح که شامل معلمان و عوامل اجرایی مدارس دولتی و غیر دولتی نیروهای حق التدریس و خرید خدمات، دانشجو معلمان، سرباز معلمان، مربیان پیش دبستانی، سوادآموزان نهضت سواد آموزی، کارکنان ادارات آموزش و پرورش، کارکنان و مربیان کانون های پرورش فکری کودکان و نوجوانان، اساتید دانشگاه فرهنگیان، کارکنان نوسازی مدارس استان و همه گروه های وابسته به مدارس که شرایط دریافت واکسن را دارند، واکسینه شدند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان هرمزگان ادامه داد: آن دسته از افرادی که مبتلا و یا مشکوک به بیماری کرونا بوده اند و یا از دوران بیماری آن ها کمتر از شش هفته گذشته بود، پس از بهبودی و گذشت زمان مناسب می توانند با ثبت نام و مراجعه به مراکز واکسیناسیون، واکسن دریافت کنند.

بیت اللهی بیان کرد: در مرحله دوم واکسیناسیون فرهنگیان استان که در شهریور ماه اجرا می شود، آمادگی واکسیناسیون مرحله اول این افراد نیز وجود دارد، بنابراین همکاران هیچ نگرانی از بابت سهمیه واکسن نداشته باشند و سهیمه آنان محفوظ و در زمان مناسب با هماهنگی های لازم انجام خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان هرمزگان در پایان از عموم دست اندرکاران اجرای طرح واکسیناسیون فرهنگیان استان به خصوص همکاران پرتلاش حوزه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان که شبانه روز در این امر مهم همکاری و مساعدت نمودند قدردانی کرد و افزود: بدون تردید تامین سلامت فرهنگیان به عنوان پرچمداران نظام تعلیم و تربیت مهمترین دغدغه آموزش و پرورش در مدت همه گیری این بیماری است و از همه ظرفیت ها برای تحقق این مهم بهره خواهد گرفت.