مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان: آزمون کیفیت بخشی ویژه مقاطع متوسطه هرمزگان برگزار می شود

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان گفت: پیش از بازگشایی مدارس، آزمون کیفیت بخشی ویژه مقاطع متوسطه هرمزگان برگزار می شود.

به گزارش تیلا نیوز، ایرج بیت اللهی با بیان اینکه طرح آزمون آغازین در هفته آخر مهر برای دانش آموزان دوره متوسطه اول و دوم برگزار می‌شود، اضافه کرد: در این طرح برای سنجش کیفیت علمی و یادگیری دانش آموزان این مقاطع، آزمونی از کتاب‌های درسی سال تحصیلی گذشته برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه نتایج این آزمون تأثیری در نمره‌های درسی سال تحصیلی جدید ندارد، خاطرنشان کرد: با بررسی نتایج این آزمون، برای برگزاری کلاس‌های جبرانی و تغییر شیوه تدریس تصمیم گرفته خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان با بیان اینکه امسال در هرمزگان ۴۰۶ هزار دانش آموز، سال تحصیلی جدید را آغاز کردند، اظهار کرد: برای افزایش کیفیت تدریس و تحصیل، در ابتدای هر فصل از کتاب‌های درسی بارکدی تعبیه شده است که با دانلود برنامه بارکدخوان و اتصال به نشانی اینترنتی مورد نظر، امکان استفاده از محتواهای آموزشی تصویری فراهم می‌شود.

بیت الهی با اشاره به اینکه دسترسی به این محتواهای آموزشی برای همه کتاب‌های درسی فراهم نیست، خاطرنشان کرد: این محتواهای آموزشی تا کنون برای ۴ هزار عنوان درسی تهیه شده است و تا پایان امسال برای همه کتاب‌های درسی قابل دسترسی است.