مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان: تعداد باجه‌های بانکی روستایی هرمزگان افزایش یافت

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات هرمزگان: تعداد باجه‌های بانکی روستایی (پست بانک) در این استان در سال گذشته از ۱۱۹ باجه به ۱۳۴ باجه رسید.

به گزارش تیلا نیوز، احد قویدل فرد صبح امروز (۷ شهریورماه) با بیان اینکه روند افزایشی تعداد این باجه در سال جاری همچنان ادامه می‌یابد و ۸ باجه دیگر به شبکه پست بانک متصل شد، افزود: همچنین در سال گذشته از محل تسهیلات روستایی هشت فقره وام یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریالی به دفاتر ارتباطات روستایی پرداخت شد که اشتغال ایجاد شد.

مدیر کل ارتباطات وفناوری اطلاعات ادامه داد:‌ ۱۱ روستای دیگر استان از خدمات خرده بانکداری بهره مند شدند که درحال حاضر تجهیزات ATM و کش لس (خود پرداز غیر نقدی) در دسترس اهالی قرارگرفته است و برای هر دستگاه ATM یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال و برای کش لس ۵۴۰ میلیون ریال هزینه شده است.

قویدل فرد تصریح کرد: همچنین در سال گذشته یک هزار و ۷۳۲ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده که شامل پرداخت تسهیلات از محل منابع داخلی یا بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه کشور و یا در راستای توسعه پایدار روستایی یا تسهیلات نهادهای حمایتی انجام شده است.

وی بیان کرد: همچنین پست بانک در سال گذشته در راستای تطبیق استاندارد با شرایط و استانداردهای بانک مرکزی نسبت به مستقل سازی ۴۳ باجه بانکی در روستاهای هرمزگان اقدام کرد.