مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خبر داد: ۵۵۴ میلیون دلار سرمایه‌گذاری خارجی در هرمزگان مصوب شد

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی هرمزگان گفت: این استان در سال گذشته(۹۹)، توانست در حوزه سرمایه‌ گذاری خارجی مبلغ ۵۵۴ میلیون دلار را تصویب و ۴۰میلیون دلار نیز جذب کند.

به گزارش تیلا نیوز، مهدی دسینه اظهار داشت: این میزان جذب سرمایه‌گذاری در استان هرمزگان از کشورهای اتریش، امارات، قبرس، هندوستان و افغانستان در حوزه‌های صنعت، انرژی، حمل و نقل، کشاورزی و گردشگری انجام شده است.

وی در ادامه وضعیت جذب سرمایه‌گذاری خارجی استان هرمزگان را مثبت ارزیابی کرد و افزود: این استان در سال گذشته توانست در این بخش رتبه سوم را به دست‌آورد.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی هرمزگان تاکید کرد: هر سرمایه‌گذاری که به هر سازمانی اجرایی برای ارائه طرح خود مراجعه می‌کند به سمت مرکز سرمایه‌گذاری هدایت و راهنمایی شود تا از فرآیند کار وی از این مسیر دنبال شود.

دسینه همچنین مجموع سرمایه‌گذاری شناسایی شده در استان هرمزگان را سه میلیارد و ۹۵۳میلیون یورو عنوان کرد.

🔸🔸مرکز خدمات سرمایه‌گذاری آماده ارائه خدمت به سرمایه‌گذاران

نماینده وزیر اموراقتصادی و دارایی در هرمزگان در بخش دیگری، وجود مرکز خدمات سرمایه‌گذاری را مرکزی برای حمایت از سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی دانست و بیان داشت: مرکز سرمایه‌گذاری در استان هرمزگان وابسته به وزارت اقتصادی و دارایی است که سرمایه‌گذار برای ثبت نخستین فعالیت خود باید به مرکز سرمایه‌گذاری مراجعه کند.

وی ادامه داد: سرمایه‌گذار در سامانه این مرکز درخواست خود را با هماهنگی نهادهای مربوطه ثبت می‌کند که مزیت این کار قابل رویت بودن مراحل کار و استعلام‌های ادارات ازسوی اداره کل اقتصاد و دارایی استان است.

دسینه، امکان پایش لحظه‌ای و نظارت بر روند جاری طرح‌ها را از جمله مزیت‌های مهم ثبت طرح‌های سرمایه‌گذاری در این مرکز برشمرد و بیان داشت: تاکید استاندار بر این است که به روند استعلام طرح‌ها باید سرعت داده شود و سرمایه‌گذار نباید معطل فرآیندهای اداری باشد.

نائب رییس مرکز خدمات سرمایه‌گذاری هرمزگان با اشاره به حمایت‌ها و تاکید استاندار از سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی ابرازداشت: استعلام‌های مربوط به طرح‌های کوچک حداکثر به مدت یک هفته، طرح‌های متوسط در ۲ هفته و طرح‌های بزرگ مقیاس باید حداکثر در مدت زمان یک ماه پاسخ داده شود که سرمایه‌گذاران بتوانند در کمترین وقت کار خود را شروع کنند.

وی با اشاره به گلایه سرمایه‌گذاران از طولانی شدن روند استعلام‌ها نیز بیان داشت: تمام تلاش ما براین است که بازه زمانی پاسخ به استعلام‌ها کاهش و در سریع‌ترین زمان ممکن استعلام‌ها از سوی ادارات و سازمان‌های مربوطه پاسخ داده شود.

“زیرساخت‌های سخت‌افزاری و نرم افزاری مرکز خدمات سرمایه‌گذاری استان هرمزگان کاملا نوسازی و تجهیز شده و آماده ارائه خدمت به سرمایه‌گذاران است.

این مرکز در بلوار آیت الله طالقانی بندرعباس، روبروی کتابخانه‌ شهدا قرار دارد”.

🔸🔸حضور ایران در نمایشگاه «اکسپو» در امارات

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی هرمزگان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ضرورت معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری هرمزگان به دلیل استراتژیک بودن این استان در سطح ملی و بین‌المللی از حضور ایران در نمایشگاه «اکسپو» در امارات خبرداد.

دسینه با بیان اینکه نمایشگاه «اکسپو» بعد از المپیک و جام جهانی بزرگ‌ترین رویداد در دنیا محسوب که هر پنج سال یکبار در یک کشور برگزار می‌شود، افزود: نمایشگاه «اکسپو» در سال ۲۰۲۱ به مدت شش ماه از مهر تا اسفندماه امسال در امارات برگزار می‌شود.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی هرمزگان گفت: در این نمایشگاه غرفه‌ای به جمهوری اسلامی ایران اختصاص یافته که متولی ‌جمع‌آوری فرصت‌های سرمایه‌گذاری نیز وزارت اقتصادی و دارایی و مرکز خدمات سرمایه‌گذاری است.

وی تصریح کرد: مدیران سازمان و ادارات و اشخاص حقیقی که دارای طرح‌های سرمایه‌گذاری نیمه تمام هستند و به تامین مالی (سرمایه‌گذاری) خارجی نیاز دارند، می‌توانند طرح‌های خود را به مرکز خدمات سرمایه‌گذاری ارائه دهند و با راهنمایی کارشناسان این مرکز و بعد از جمع‌بندی نهایی طرح‌های تایید شده توسط وزارت اقتصاد و دارایی به نمایشگاه اکسپو ارسال می‌شود.

نائب رییس مرکز خدمات سرمایه‌گذاری هرمزگان از استان هرمزگان به عنوان گل سرسبد معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در این نمایشگاه نام برد و ادامه داد: هرمزگان فرصت‌های فراوان سرمایه‌گذاری دارد که برای سرمایه‌گذار خارجی بسیار جذاب خواهد بود.

دسینه در پایان با بیان اینکه محدودیتی برای ارائه طرح‌های سرمایه‌گذاری وجود ندارد، یادآورشد: هر استانی که بتواند فرصت‌های سرمایه‌گذاری خود را برای حضور در نمایشگاه اکسپو بهتر معرفی کند، بیش‌تر مورد استقبال قرار خواهد گرفت.