مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان: امکانات آموزشی با همکاری شرکت نفت ستاره خلیج فارس در اختیار بومیان هرمزگان قرار می گیرد

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان گفت: برای نخستین بار، امکانات آموزشی و زیرساختی در راستای توانمندسازی جوامع محلی با همکاری شرکت نفت ستاره خلیج فارس در اختیار نیروهای بومی هرمزگان قرار می گیرد.

به گزارش تیلا نیوز، مجتبی معین وزیری شامگاه چهارشنبه در آیین امضای تفاهم نامه همکاری با شرکت نفت ستاره خلیج فارس افزود: توجه به زیرساخت های آموزشی و آماده سازی زمینه آموزش در حوزه های عمومی و تخصصی باعث ایجاد فرصت های استخدامی برابر برای جوامع محلی می شود و این امر باعث رشد و تعالی هرمزگان می گردد.

وی بیان داشت: توجه به ظرفیت نیروهای انسانی بومی و ماندگار استان هرمزگان در صنایع باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد، چرا که هرمزگان از نظر استعداد نیروی انسانی بسیار غنی بوده و نادیده گرفتن این توان سبب ایجاد دلسردی اجتماعی جوامع محلی می گردد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان اظهارداشت: آزمون های شفاف برای جذب نیروی انسانی با اولویت نیروهای پایدار بومی و همچنین به کارگیری بی قید و شرط در زمینه های مختلف در رده هایی که در آن نیروی بومی و پایدار در استان وجود دارد، برگزار می شود.

معین وزیری، هدف از انعقاد این تفاهم نامه را همکاری زمینه سازی برای تحول در تقویت نیروی انسانی استان اعلام کرد و افزود: پس از این اقدام ارزنده که با همکاری شرکت نفت ستاره خلیج فارس برای نخستین بار صورت می پذیرد با همراهی سایر صنایع نیز امکانات آموزشی و زیرساختی با کیفیت بهتری در اختیار بومیان استان قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه باید از ظرفیت صنایع و بویژه توان مجموعه های نفتی هرمزگان برای گسترش مشارکت اجتماعی و نظام سلامت عمومی بهره برد، گفت: در بسیاری از استان های کشور مجموعه های پالایشگاهی اقدام به راه اندازی بیمارستان، کتابخانه و ورزشگاه نموده اند و در بسیاری از شهرها در زمینه ورزش قهرمانی به عنوان یک پشتیبان محوری سال ها مشغول فعالیت می باشند و باید در این خصوص در استان نیز اقدام های شایسته ای صورت پذیرد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان اضافه کرد: به طور قطع این اداره کل برای برخورد با کسانی که با رفتارهای ناصحیح سبب ایجاد این فضا می شوند، با تمام ابزار قانونی برخورد خواهد کرد.

مدیرعامل شرکت نفت ستاره خلیج فارس نیز با قدردانی از مجموعه اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان در خصوص توجه دقیق به مسائل کارگری و رشد و تعالی منطقه ای تاکید کرد: به طور قطع مجموعه نفت ستاره خلیج فارس در راستای تعالی استانی با تمام توان در کنار اداره کار حضور خواهد داشت و از نیروهای توانمند بومی و پایدار در مراحل آینده خود بهره بیشتری خواهد برد.

علیرضا جعفرپور یادآور شد: تنها در زمینه هایی که در استان هرمزگان نیروی مشابه وجود ندارد، اقدام به بکارگیری نیروی های غیربومی می کند.

تفاهم نامه همکاری بین اداره کل تعاون، کار ورفاه اجتماعی هرمزگان و شرکت نفت ستاره خلیج فارس در سه ماده و برای مدت چهار سال با هدف توانمندسازی جوامع محلی از طریق برگزاری دوره های مهارتی عمومی و تخصصی در راستای بهره گیری از نیروی انسانی بومی آموزش دیده، بورسیه و پشتیبانی تحصیلی از دارندگان رتبه های برتر و محصل در رشته های تخصصی مرتبط با آن صنعت به امضا رسیده است .