مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان: تعلل صنایع در جذب نیروهای بومی هرمزگان توجیهی ندارد

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان گفت: از دستگاه های دولتی خواهشمندم با صنایعی که به استان آسیب می رسانند و به تعهدات خود عمل نمی کنند برخورد جدی و از ارائه خدمات به آنها خودداری شود.

به گزارش تیلا نیوز به نقل از خبرگزاری ایسنا، مجتبی معین وزیری در اولین جلسه کارگروه ارزیابی و نظارت بر اشتغال نیروهای بومی در صنایع استان که در استانداری هرمزگان برگزار شد، با اشاره به سخن رئیس جمهور در سفر سال گذشته به هرمزگان در جلسه شورای اداری که در مدیریت ها و بدنه ادارات از نیروهای کارآمد بومی استفاده شود، اظهار کرد: صنایع در جذب نیروهای بومی تعلل دارند، در مواردی که قانون گذار تکلیف مشخص کرده نیز صنایع استان به درستی عمل نمی کنند.

معین وزیری با تاکید بر اینکه، صنایع در جذب ایثارگران و یا در جذب معلولین در سنوات گذشته با وجود پیگیری های استاندار محترم مناسب عمل نمی کنند، افزود: برای معلولین جذب شده شرایط به نحوی نامساعد بوده که علاوه بر اینکه نسبت به تعهد جذب نفرات درست عمل نشده بلکه در انتخاب جایگاه شغل، مسیر به سمتی می رود که آنها به زودی مجبور به ترک کار می شوند.

وی ادامه داد: من از دستگاه های دولتی خواهشمندم با صنایعی که به استان آسیب می رسانند و به تعهدات خود عمل نمی کنند برخورد جدی و از ارائه خدمات به آنها خودداری شود، چرا که این مجموعه ها از ظرفیت های مالی و پشتیبانی دستگاه ها استفاده می کنند اما خدمات مناسبی را ارائه نمی دهند و به تعهدات خود نیز در زمینه اشتغال عمل نمی کنند.

مدیرکل کار هرمزگان با اشاره به اینکه باید کار عملیاتی کنیم وگرنه در آمارگرایی راه به جایی نخواهیم برد، تصریح کرد: نکته قابل تامل دیگر مبلغ حقوق کارکنان در صنایع استان که بعضا مشاهده می شود، حقوق افرادی را که مدیران صنایع از خارج استان به کارگیری می کنند نسبت به افرادی که درون استان در این سمت ها مشغول هستند ارقام متفاوتی را دریافت می کنند و در حق نیروهایی که در استان هستند تبعیض صورت می گیرد.

معین وزیری عنوان کرد: علاوه بر حقوق بالاتر، خدماتی چون هتل ، تغذیه و هزینه های رفت و آمد پروازی نیز شامل این نیروها می شود، این مطالب برگرفته از گزارش دریافتی مستند از صنایع استان است.

وی با اشاره به اینکه جذب نیروهای بازنشسته با حقوق های نجومی در برخی از صنایع در استان نیز به عنوان یک مشکل است، اضافه کرد: برخی از دستگاه ها که ابزار نظارتی دارند، توان برخورد با این مشکل را دارند اما اگر قرار باشد این کار برای هرمزگان صورت پذیرد، باید مدیران پای هزینه های کار بایستند، این کار فقط رسانه ای نیست ، باید اقدام و عمل صورت پذیرد و بنده برای حل این مشکل پای تمام هزینه های آن ایستاده ام.

مدیرکل کار هرمزگان اظهار کرد: اگر لیست هیات مدیره صنایع را بررسی کنیم، می توان به راحتی نیروهای توانمند زیادی را در همین استان جایگزین این نفرات کرد که اگر قوی تر نباشند، حداقل از نیروهای فعلی کم توان تر نیستند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: متاسفانه صنایع در موضوعات مختلف که به استان آسیب می رسانند پاسخگو نیستند، در آلایندگی، مشارکت اجتماعی و اشتغال رویه مناسبی را طی نمی‌کنند اما در همجواری استان هرمزگان در استان کرمان به دلیل بومی بودن مدیران خدمات ارزنده ای را ارائه می کند.