مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام(ره) هرمزگان خبر داد: ارائه ۱۵ میلیارد تومان خدمات در سیل اخیر هرمزگان

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام(ره) هرمزگان از ارائه ۱۵ میلیارد تومان خدمات مختلف در سیل اخیر هرمزگان خبر داد و گفت: ۱۲۰ گروه جهادی ما در این سیل فعالیت داشتند.

به گزارش تیلا نیوز، منوچهر دانشمند در نشستی خبری، ضمن گرامیداشت ایام‌الله دهه فجر، اظهار کرد: در سال ۹۸ در سیل منطقه جاسک برای لایروبی، پاک‌سازی، ارائه تجهیزات، توزیع ۸ تن لباس گرم، راه‌اندازی آشپزخانه و توزیع غذای گرم، ارائه خدمات پزشکی رایگان، به مدت ۲۳ روز خدمات اراده دادیم.

وی افزود: از سال ۹۹ تا کنون بالغ‌بر ۶۰۰ میلیارد تومان خدمات رایگان در استان ارائه کردیم. توزیع بسته‌های معیشتی، اقدامت درمانی، اجتماعی و … ارائه دادیم. در سال ۱۴۰۰ بالغ‌بر ۲۰ رزمایش در حوزه‌های معیشتی، بهداشتی و … اراده کردیم. در زلزله و سیل اخیر توزیع پتو، جایگزینی ۶۰۰ رأس دام بادام‌های تلف شده، تهیه بذر علوفه‌ای برای بازآفرینی کشاورزی کشاورزان آسیب‌دیده داشتیم.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام(ره) هرمزگان تصریح کرد: تجهیز آشپزخانه‌ها و توزیع غذای گرم و توزیع ۵ هزار بسته معیشتی از دیگر اقدامات ما در زلزله و سیل اخیر بوده است.

ارائه ۱۵ میلیارد تومان خدمات در سیل اخیر هرمزگان

معاون اجتماعی ستاد اجرایی فرمان امام(ره) هرمزگان نیز در این نشست عنوان کرد: معاونت اجتماعی ستاد اجرایی فرمان امام(ره) و بنیاد برکت در راستای محرومیت‌زدایی مأموریت‌های خود را دنبال می‌کند. بنیاد احسان نیز در حوزه توزیع بسته‌های معیشتی، بهداشتی و اجتماعی فعالیت می‌کند. از سال گذشته نیز بنیاد ۱۵ خرداد نیز به ما اضافه شده و به صورت ویژه در حوزه سلامتی و درمان کودکان ۰ تا ۱۴ سال با بیماری‌های خاص، همچنین بانوان و فرزندآوری کار خواهد کرد.

سجاد امیریان‌زاده ادامه داد: در سیل اخیر در ۲ مرحله کمک‌رسانی داشتیم. در مرحله اول در شهرستان میناب رودان بستک پارسیان قشم و هرمز توزیع بسته‌های معیشتی را داشتیم. بازوی اصلی فعالیت‌های فرهنگی ما گروه‌های جهادی هستند. بعد از بارندگی با تعداد زیادی از افرادی مواجه هستیم که منازلشان تخریب شده است. ما اسکان‌های اضطراری را در روستاها و مناطق مختلف دایر کردیم. ۵۰ هزار پرس غذا در این مناطق توزیع شد.

وی بیان کرد: در حوزه بسته‌های معیشتی در ۲ سیل خیر ۱۰ هزار بسته معیشتی توزیع شد. در کمپ‌های اسکان کاروان شادی راه‌اندازی کردیم. ۱۲۰ گروه جهادی ما در این سیل فعالیت داشتند. اقلام امدادی شامل موکت، پتو، پلاستیک و… نیز توزیع کردیم. هدف ما این است کمک‌های ما به سمتی رود که تحت پ.شش هیچ نهاد حمایتی قرار ندارد.

معاون اجتماعی ستاد اجرایی فرمان امام(ره) هرمزگان تصریح کرد: تعمیرگاه سیار برای تعمیر لوازم آسیب دیدگان از سیل راه اندازی شد. همچنین ۴۰۰ دستگاه یخچال، ۶۰۰ گاز رومیزی، ۴۰۰ تخته فرش ۹ متری، ۴۰۰ سرویس ظرف، ۴۰۰ سرویس قابلمه و ۸۰۰ پتوی ۲ نفره توزیع شده است. رزمایشی نیز در هفته آینده با حضور مسئولین برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: کاروان سلامت احسان ما به صورت سیار در میناب و رودان ارائه رایگان خدمات پزشکی را داشتیم. در زلزله نیز ۲۲ دستگاه کانکس در اختیار نوسازی مدارس قرار دادیم. تا کنون در سیل اخیر ۱۵ میلیارد تومان خدمات ارائه کرده است.

امیریان‌زاده بیان کرد: در حوزه محلات ۲ هزار و ۲۰ محله آسیب‌پذیر در کشور داریم که از این تعداد ۴۷ محله مربوط به استان است. قرارگاه کاهش آسیب‌های اجتماعی ما با همراهی سایر نهادهای حمایتی (ستاد اجرایی فرمان امام(ره)، کمیته امداد، بهزیستی و هلال‌احمر) در حال ارائه خدمات در این محلات است. در فاز اول خانه احسان، حلال و امداد در محلات نایبند جنوبی و تپه الله‌اکبر در بندرعباس، محله سرجوییه در رودان، محله میرزاآباد در بستک و محله رودباری در بندرلنگه راه‌اندازی شده و ارائه خدمات می‌شود.

وی عنوان کرد: قرارگاه پیشرفت در شهرستان‌های رودان، جاسک و بشاگرد راه‌اندازی شده و در ۱۲ حوزه نرم تیم‌های تخصصی ما طبق سند پیشرفتی که تدوین شده، به مدت ۳ سال فعالیت خواهند کرد