مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام در هرمزگان: تزریق واکسن کوو ایران برکت در بندرعباس آغاز شد

۴ هزار و ۲۰۰ دوز واکسن کوو ایران برکت به شهر بندرعباس اختصاص یافته است و تزریق آن به سالمندان بالای ۶۰ سال در گلزار شهدای این شهر از روز گذشته آغاز شده است.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام در هرمزگان گفت: تزریق بیش از ۴ هزار دوز واکسن کوو ایران برکت در بندرعباس آغاز شد.

به گزارش تیلا نیوز، منوچهر دانشمند در گفتگو با مهر در مورد تزریق واکسن کووبرکت در بندرعباس گفت: ۴ هزار و ۲۰۰ دوز واکسن کوو ایران برکت به شهر بندرعباس اختصاص یافته است و تزریق آن به سالمندان بالای ۶۰ سال در گلزار شهدای این شهر از روز گذشته آغاز شده است.

دانشمند با اشاره به اینکه در تمامی شهرستان‌های هرمزگان افراد بالای ۶۰ درحال واکسیناسیون هستند، اظهار کرد: در بندرعباس افراد بالای ۶۰ برای نام نویسی به سایت نوبت دهی مراجعه کنند و در روستاها مکان و زمان واکسیناسیون افراد از طریق خانه‌های بهداشت اطلاع رسانی می‌شود.

وی با بیان اینکه اکنون ۴ هزار و ۲۰۰ دوز واکسن کوو ایران برکت به شهر بندرعباس اختصاص یافته است و تزریق آن به سالمندان بالای ۶۰ سال در گلزار شهدای این شهر از روز گذشته آغاز شده است، افزود: همچنین محموله جدیدی شامل ۱۰ هزار دوز واکسن کرونای کوو ایران برکت به استان هرمزگان تحویل داده شد و از امروز در همه شهرستان های استان تزریق این واکسن آغاز می شود.

وی با اشاره به اینکه مردم بشاگرد نخستین دریافت کننده این واکسن بودند و تاکنون بیش از ۷۰ درصد افراد بالای ۶۰ سال در این شهرستان واکسینه شده اند، اظهار کرد: در کل استان نیز تاکنون ۳۸ درصد افراد ۶۰ تا ۷۰ ساله واکسن کرونا از انواع مختلف را دریافت کرده اند.

دانشمند میزان تاثیرگذاری واکسن کوو ایران برکت را بالا دانست و عنوان کرد: تاکنون ۲۰ هزار دوز از این واکسن به دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان تحویل شده است و سهمیه‌های بعدی نیز به طور منظم تحویل می‌شود.