مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان: تردد شناورهای سبک در تنگه هرمز ممنوع شد

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان بر لزوم اجتناب از تردد با شناورهای سبک به دلیل شرایط جوی در تنگه هرمز و پرهیز از تردد غیرضروری در مناطق شرقی و مرکزی استان تاکید کرد.

به گزارش تیلا نیوز، مهرداد حسن زاده عصر شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به شرایط جوی در هفته جاری، گفت: با توجه به مواج شدن تنگه هرمز، هم استانی های عزیز از تردد با شناورهای سبک از یکشنبه ۱۸ مهر تا سه شنبه ۲۰ مهر ماه اجتناب کنند.

حسن زاده ضمن اعلام این مطلب، عنوان کرد: طبق اعلام اداره کل هواشناسی استان هرمزگان از روز یکشنبه با ورود سامانه جوی به آب های استان، افزایش سرعت باد در محدوده ۴۰ کیلومتر در ساعت و افزایش ارتفاع موج تا حداکثر ۱۵۰ سانتیمتر در تنگه هرمز را شاهد خواهیم بود.

وی تصریح کرد: با توجه به پیش بینی هواشناسی، اختلال در تردد شناورهای سبک، اختلال در تردد شناورهای مسافربری و احتمال آسیب به تورهای صیادی در محدوده تنگه هرمز ایجاد خواهد شد.

حسن زاده گفت: همچنین در مدت زمان یاد شده در مناطق شرقی و مرکز هرمزگان شاهد وزش باد نسبتاً شدید شمال شرقی همراه با گرد و خاک، کاهش موقتی میدان دید افقی و کاهش کیفیت هوا خواهیم بود.

وی تاکید کرد: با توجه به خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا از هم استانی های عزیز در شهرستان های بندرعباس، میناب، رودان، جاسک، سیریک و بشاگرد تقاضا می شود از ترددهای غیر ضروری به ویژه در ساعات صبح تا ظهر در ایام یاد شده اجتناب کنند.