مدیرکل مدیریت بحران: هرمزگان در حالت آماده باش کامل قرار دارد

این استان با توجه به هشدار سیل صادر شده برای ۱۱ استان کشور که هرمزگان هم جزو آنهاست در حالت آماده باش کامل قرار دارد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان گفت: این استان با توجه به هشدار سیل صادر شده برای ۱۱ استان کشور که هرمزگان هم جزو آنهاست در حالت آماده باش کامل قرار دارد.

به گزارش تیلا نیوز، مهرداد حسن‌زاده روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: دستگاه‌های اجرایی هرمزگان برای این شرایط آماده شده اند و فرمانداران درحال برگزاری نشست‌های هماهنگی برای بارندگی و سیلاب احتمالی هستند.

وی ادامه داد: اداره کل هواشناسی هرمزگان هم امروز هشدار سطح نارنجی اعلام کرد و اداره کل مدیریت بحران استانداری هرمزگان هم اطلاعات لازم را به دستگاه‌های مربوطه ارسال کرده است.

معاون اداره کل هواشناسی هرمزگان هم امروز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: هشدار نارنجی برای این صادر شد که براساس آن ساکنان این استان به خصوص در ارتفاع‌ها از امروز تا یکشنبه هفته آینده شاهد ناپایداری‌های جوی خواهند شد.

کیانوش عارفی افزود: این ناپایداری‌ها هر روز بعد از ظهر بیشتر نمود خواهد داشت و خود را به شکل بارش باران، تگرگ، رعد و برق و وزش باد نشان می‌دهد و شهرستان‌های بشاگرد، رودان، بستک و حاجی آباد را بیشتر از سایر مناطق متاثر می‌کند و اهالی شهرستان بشاگرد براساس پیش بینی‌ها باید آمادگی بارش تگرگ را از امروز تا روز یکشنبه هفته آینده داشته باشند.

وی ادامه داد: این بارش‌ها به مقدار بالا، صورت نقطه‌ای و در زمان کم می‌بارد که این از ویژگی‌های سامانه مونسون هند است و با توجه به نقطه‌ای بودن آن احتمال دارد نتوان میزان بارش‌ها را اندازه گیری کرد.

معاون اداره کل هواشناسی هرمزگان خاطر نشان کرد:‌ احتمال طغیان رودخانه، انسدادها راه‌ها و وارد شدن آسیب به بخش کشاورزی وجود دارد و همزمان با بارش در خشکی دریا نیز متلاطم می‌شود و این وضعیت می‌تواند تا دهه اول شهریور ماه به تناوب ادامه داشته باشد.

عارفی یاد آور شد: این نیز از نعمت‌های خالق است که در این منطقه قرار داده و با گرم شدن هوا شرایط تغییر می‌کند و انرژی گرمایی جذب شده با بارش باران، تگرگ و وزش باد تخلیه می‌شود و هوا به صورت مداوم و مستمر به شدت گرم باقی نمی‌ماند.