مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان: ۳۰ هزار اصله نهال درهفته منابع طبیعی در هرمزگان کشت می شود

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان گفت: به مناسبت هفته منابع طبیعی و همزمان با سراسر کشور ۳۰ هزار اصله نهال در استان از گونه های مثمر و متناسب با اقلیم منطقه و سازگار در هر شهرستان کشت می شود.

به گزارش تیلا نیوز، سید محمدنور موسوی در جمع جنگلداران منابع طبیعی و ابخیزداری هرمزگان که به مناسبت آغاز هفته منابع طبیعی برگزار شد، افزود: مراسم درختکاری ۱۵ اسفندماه جاری به صورت نمادین در محل نهالستان باغوی بندرعباس با حضور استاندار و مسوولان دستگاه های اجرایی برگزار می شود و مابقی برنامه ها مطابق روز شمار هفته منابع طبیعی با حضور مردم و مسوولان و تشکل‌ها و جوامع محلی در شهرها و روستاهای سراسر استان هرچه باشکوه‌تر برگزار خواهدشد.

وی بیان داشت: استفاده از ظرفیت خیران در حوزه آبخیزداری و منابع طبیعی یکی از اقدام‌های مهم ماست و طی امسال خیران ۳۰۰ میلیارد ریال در حوزه سازه های آبخیزداری هزینه کرده اند وطی برنامه ریزی انجام شده یکی از خیران در حضور رییس جمهور تقدیر خواهدشد تا عاملی برای ایجاد انگیزه بیشتر جهت فعالیت های خیران شود.

گونه های مزاحم و مهاجم در رور درختکاری کشت نشود

رییس سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان نیز در این مراسم گفت:روسای منابع طبیعی و آبخیزداری استان به مناسبت روز درختکاری از کشت گونه های مزاحم و مهاجم در عرصه های طبیعی وشهرها خودداری کنند.

عباس مویدی افزود: استفاده از ظرفیت جوامع محلی در کشت نهال و بهره برداران و همیاران طبیعت می تواند عاملی برای ایجاد انگیزه و اشتیاق بیشتر برای حفظ ونگهداری و آبیاری گونه های متناسب با اقلیم باشد.

وی تاکید کرد: نواختن زنگ نهال کاری در روز ۱۵ اسفند در مدارس می تواند باعث انگیزه بیشتر و فرهنگسازی و ترویج فرهنگ منابع طبیعی در بین دانش آموزان جهت کاشت و نگهداری درختان شود و موجب شادابی محیط توام با جشن برگزار شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی در ادامه با قدردانی از تلاش کارکنان منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان اظهارداشت: انتظار داریم برنامه های ترویجی و فرهنگ سازی خوبی در سراسر استان در هفته درختکاری برگزار شود و مردم از عملکرد و گزارش اقدام‌های اجرایی توسط منابع طبیعی در عرصه های طبیعی مطلع شوند.

درادامه این نشست جنگلداران هر شهرستان به تفکیک برنامه اجرایی هفته منابع طبیعی را جهت برگزاری هر چه باشکوه‌تر در ایام این هفته اعلام کردند.