مدیریت بحران هرمزگان نسبت به ناپایداری وضعیت جوی استان هشدار داد

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان با هشدار نسبت به ناپایداری وضعیت جوی استان در ۲۴ ساعت آینده، گفت: از مردم استان خواست برای حفظ سلامت خود و پیشگیری از وقوع حوادث ناگوار هشدارها را جدی بگیرند.

به گزارش تیلا نیوز، مهرداد حسن زاده عصر دوشنبه به رسانه ها اعلام کرد: طبق اعلام هواشناسی هرمزگان تا روز سه شنبه ۱۸ آبان ماه با تداوم گذر امواج تراز میانی جو از آسمان استان ، رگبار باران ، رعد و برق با احتمال بارش تگرگ و افزایش لحظه ای سرعت باد را شاهد خواهیم بود.

وی ادامه داد: در این مدت انتظار مواج شدن دریا، افزایش ارتفاع موج، آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن رودخانه ها وجود دارد که در صورت بی توجهی مردم به هشدارها می تواند حوادث ناگواری را رقم بزند.

حسن زاده بیان داشت: با توجه به احتمال بالا آمدن آب و سیلابی شدن رودخانه ها از مردم خواستاریم از تردد های غیر ضروری و قرارگیری در حریم رودخانه ها به شدت اجتناب کنند.

وی اضافه کرد: همچنین براساس پیش بینی های صورت گرفته ، با توجه به افزایش سرعت وزش باد تا ۴۸ کیلومتر بر ساعت و افزایش ارتفاع موج تا محدوده ۱۲۰ سانتیمتر، احتمال اختلال در ترددهای دریایی و آسیب به تورهای صیادی نیز بسیار بالا است و از همین رو از فعالان حوزه صید و مسافربری دریایی تقاضا داریم از تردد با شناورهای سبک و مسافربری در آبهای خلیج فارس و دریایی عمان خود داری کنند.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری هرمزگان خاطرنشان کرد: بیشترین مناطق تحت تاثیر فعالیت سامانه بارشی در هرمزگان، مناطق و جزایر غربی ، تنگه هرمز و نواحی ساحلی خواهد بود.