مدیر آموزش و پرورش شهرستان میناب: ۲۵ نمایش به مرحله نهایی اولین جشنواره ملی تئاتر درسی راه یافتند

مدیر آموزش و پرورش شهرستان میناب از دریافت و پالایش چهار هزار و ۱۶۳ اثر دانش آموزی در اولین جشنواره ملی تئاتر درسی و اعلام ۲۵ نمایش برتر این جشنواره خبر داد.

به گزارش خبرنگار تیلا نیوز، حسن خدامی عصر پنجشنبه در جمع خبرنگاران گفت: اولین جشنواره ملی تئاتر درسی در استان هرمزگان و به میزبانی خاستگاه تئاتر درسی کشور یعنی شهرستان میناب از ابتدای آذرماه ۱۴۰۰ کار خود را با فراخوان آثار دانش آموزان رسماً شروع کرد.

وی افزود: بعد از اتمام فرصت ارسال آثار در ۲۵ بهمن ماه سال جاری، چهار هزار و ۱۶۳ اثر از سراسر کشور به این جشنواره ارسال شد که بعد از استان هرمزگان، استان های گیلان، شهرستانهای تهران، خوزستان، البرز و فارس بیشترین مشارکت را داشتند.

به گفته خدامی، بعد از پالایش آثار توسط داوران تعداد ۲۵ اثر برتر به مرحله نهایی راه یافتند که آثار نفرات برتر به همراه یک اثر جدید از ۱۴ و ۱۵ اسفندماه سال جاری توسط داوران کشوری مورد بازبینی و قضاوت نهایی خواهند شد.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان میناب ادامه داد: پنج نمایش درسی امیر محمد یزدان پناه، فاطمه قطارانی، فاطمه راهبر، مانی کامکار و نرگس غلامشاپور از استان هرمزگان در جمع آثار برتر مرحله نهایی قرار گرفتند.

خدامی خاطر نشان کرد: با حرکت کارناوال این جشنواره در ۱۲ اسفندماه، به استقبال شروع مرحله نهایی خواهیم رفت و ۱۶ اسفندماه در مراسم اختتامیه که با حضور مسولین کشوری و استانی برگزار خواهد شد، نفرات برتر اولین جشنواره ملی تئاتر درسی شناخته خواهند شد.