مدیر درمان تامین اجتماعی هرمزگان: تأمین اجتماعی هزینه‌های خدمات بستری ناشی از درمان کرونا را پرداخت می‌کند

مدیر درمان تامین اجتماعی هرمزگان گفت: جهت حمایت از بیمه شدگان تأمین اجتماعی، این سازمان تمامی هزینه‌های خدمات بستری و بستری موقت ناشی از درمان کرونا را در مراکز دولتی و دانشگاهی پرداخت می کند.

به گزارش تیلا نیوز، دکتر مریم امیری در گفت و گو با ایسنا، درباره طرح‌های کاهش هزینه‌های درمانی بیمه‌شدگان سازمان در بستری اظهار کرد: در سال جاری طرح کاهش هزینه‌های درمان در بخش بستری توسط سازمان مصوب و به استان ابلاغ شد که بر اساس آن هر کجا سازمان تامین اجتماعی بیمارستان ملکی ندارد، تمامی خدمات درمانی در تعهد بیمه شدگان در بیمارستان‌های دولتی توسط سازمان پرداخت خواهد شد و بیمه شدگان همان فرانشیز ۱۰ درصدی را هم دیگر نمی‌پردازند.

وی افزود: در شهرستانهایی که مراکز ملکی سازمان تامین اجتماعی وجود دارد نیز سازمان به منظور حمایت و دسترسی بهتر مستمری بگیران ، هزینه تمامی خدمات بستری در تعهد بیمه شدگان بالای ۶۵ سال در بیمارستان های دولتی و دانشگاهی توسط سازمان پرداخت می شود و آنان نیز از پرداخت ۱۰درصد فرانشیز به این مراکز معاف هستند.

امیری از طرح حماتی سازمان تامین اجتماعی از بیمه شدگان مبتلا به ویروس کرونا خبر داد و عنوان کرد: طبق نامه‌ی مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با توجه به شیوع روز افزون ابتلا به ویروس کرونا و درگیری اکثر بیمه شدگان با مباحث درمان جهت حمایت از بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی تمامی هزینه های خدمات بستری و بستری موقت ناشی از درمان کرونا را در مراکز دولتی و دانشگاهی پرداخت می کند.

وی اضافه کرد: در حال حاضر بخش بستری موقت کووید در بیمارستان خلیج فارس با ۹ تخت در حال ارائه خدمت است و روزانه قریب به ۱۰۰ نفر با مراجعه به این بخش داروهای تخصصی کرونا دریافت می کنند.