مدیر شبکه بهداشت و درمان قشم: مادران باردار در قشم واکسینه می‌شوند

مدیر شبکه بهداشت و درمان قشم گفت: مادران باردار ساکن قشم بدون نوبت واکسینه می‌شوند.

به گزارش تیلا نیوز، دکتر حمیدرضا بهزادی شامگاه دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: مادران باردار بالای ۱۸ سال که در بعد از هفته ۱۲ بارداری تا ۴۲ روز پس از زایمانشان هستند، برای تزریق واکسن مراجعه کنند.

وی ادامه داد: مادرانی که شرایط لازم را دارند می‌توانند با در دست داشتن دفترچه زرد رنگ مراقبت مادر و نوزاد به نزدیکترین مرکز خدمات جامع سلامت محل سکونت خود مراجعه کرده و پس از دریافت مشاوره توسط مامای مرکز، فرم ارجاع برای تزریق واکسن را دریافت کنند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان قشم تصریح کرد: پس از این مراحل، مادران می توانند به مراکز واکسیناسیون در شهر و روستا مراجعه کرده و واکسن خود را بدون نوبت تزریق کنند.

وی افزود: واکسیناسیون در مرکز تجمیع شهر قشم به نشانی روبروی اسکله دوحه، سالن ورزشی خلیج فارس، در شهر درگهان مرکز تجمیع به نشانی خیابان ناخدا ، سالن اداره گمرک منطقه آزاد درگهان و در سایر مناطق شهرستان در مراکز خدمات جامع سلامت هر روستا انجام می‌شود.

بهزادی خاطرنشان کرد: این مراکز از ساعت ٩ تا ١٣ و ١٧ تا ٢١ به ارایه خدمات به مراجعه کنندگان می‌پردازند.

از ۱۱ فروردین ۱۳۹۹ واکسیناسیون در جزیره قشم با تزریق ۱۳۰ واکسن به کادر درمان آغاز شد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات سواحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.