مدیر کل امور اقتصادی و دارایی هرمزگان: مخازن راهبردی نفت‌ خام جاسک گامی بزرگ در توسعه سواحل مکران است

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی هرمزگان با بیان اینکه این پروژه دومین پایانه صادراتی کشور بعد از خارک است، گفت: این طرح ملی گامی بزرگ در توسعه سواحل مکران است.

به گزارش تیلا نیوز، مهدی دسینه در حاشیه بازدید معاون وزیر اقتصاد که به همراه مدیرکل بودجه، مدیرکل دفتر آینده پژوهی و جمعی از مشاوران و نمایندگان وزارت اقتصاد و روسای چند هولدینگ مالی به منظور ترسیم مدل تامین مالی پروژه‌های توسعه سواحل مکران صورت گرفت، افزود: مرحله نخست این طرح در حال انجام است که در ادامه شاهد شروع مرحله های دوم و سوم آنکه هر کدام دارای ۲۰ مخزن است نیز خواهیم بود.

نائب رییس مرکز خدمات سرمایه گذاری استان هرمزگان در پایان گفت سرمایه‌گذاری مرحله نخست این طرح ۴۰ هزار میلیارد ریال است که قابلیت ذخیره سازی ۱۰ میلیون بشکه در هر مرحله را داراست.

محمد هادی سبحانیان معاون اقتصادی وزارت اقتصاد و دارایی عصر چهارشنبه به همراه مدیرکل بودجه، مدیرکل دفتر آینده پژوهی و جمعی از مشاوران و نمایندگان وزارت اقتصاد و روسای چند هولدینگ مالی به منظور ترسیم مدل تامین مالی طرح‌های توسعه سواحل مکران به هرمزگان سفر کرده‌اند.

در این سفر قرار است تا ضمن جمع‌بندی نیازهای توسعه‌ای هرمزگان در نشست با استاندار این استان، بازدید میدانی از ظرفیت‌ها، زیرساخت‌ها و نیازهای آینده توسعه سواحل مکران انجام گیرد.

روسای هلدینگ‌های تامین سرمایه امین و صبا تامین در این سفر معاون اقتصادی وزیر اقتصاد را همراهی می‌کنند.

بازدید از سواحل مکران، بازدید از شهرهای سیریک و جاسک، بازدید از پروژه انتقال نفت از گوره تا جاسک، پروژه‌های پرورش میگو در سواحل شرقی هرمزگان و بازدید از پایانه نفتی کوه مبارک از دیگر برنامه‌های سفر سبحانیان به استان هرمزگان است.