مدیر کل امور مالیاتی هرمزگان خبر داد: پایان خرداد آخرین مهلت ارائه اظهارنامه مالیاتی صاحبان مشاغل

مدیر کل امور مالیاتی هرمزگان گفت: آخرین مهلت ارائه اظهارنامه مالیاتی صاحبان مشاغل در استان هرمزگان، ۳۱ خرداد اعلام شده است.

به گزارش تیلا نیوز، رضا آخوند زاده با تشریح دستورالعمل تبصره ماده ۱۰۰ قانون مالیات های مستقیم اظهار کرد: سازمان امور مالیاتی کشور با توجه به شرایط سخت کرونایی حاکم بر مشاغل در سال ۱۴۰۰ و به منظور تکریم مودیان و تسهیل وصول مالیات و ایجاد هماهنگی و وحدت رویه در کل کشور، میزان مالیات عملکرد سال ۱۴۰۰ برخی از صاحبان مشاغل را با شرایطی به صورت مقطوع تعیین نموده است.

وی در ادامه افزود: مودیانی که میزان فروش آنها بر اساس اطلاعات استخراج شده از پایگاه اطلاعات سازمان مالیاتی بیش از ۴۸ میلیارد ریال باشد، نمی توانند از این تسهیلات استفاده نمایند و باید نسبت به ارائه اظهارنامه عادی اقدام کنند.

مدیرکل امور مالیاتی هرمزگان تصریح کرد: سقف فروش کالا و خدمات افراد مشمول این تبصره به ۱۰۰ برابر معافیت موضوع ماده ۸۴ قانون مالیات های مستقیم، یعنی ۴۸ میلیارد ریال افزایش یافته است و کلیه افرادی که میزان فروش آنها در سال ۱۴۰۰ از این مبلغ کمتر باشد، می توانند از تسهیلات این ماده استفاده کنند.

رضا آخوندزاده، در ادامه با اشاره به مزایای این ماده، هدف از اجرای آن را تکریم ارباب رجوع عنوان کرد و گفت: هدف از انجام این دستورالعمل جلب رضایت مودیان و تکریم ارباب رجوع و تسهیل در پرداخت مالیات می‌باشد.

مدیر کل امور مالیاتی هرمزگان، با تأکید بر اینکه «ثبت نام در نظام مالیاتی پیش نیاز ارائه اظهارنامه مالیاتی می باشد» افزود: صاحبان مشاغل برای بهره مندی از تسهیلات و معافیت های قانونی اظهارنامه و تبصره ماده ۱۰۰ تا پایان خردادماه فرصت دارند با مراجعه به سایت my.tax.gov.ir نسبت به تکمیل و ارسال اظهارنامه مالیاتی عملکرد سال ۱۴۰۰ خود اقدام کرده تا مشمول جریمه نشوند.