مشاور معاون بهداشتی وزیر بهداشت: نظر ستاد فرماندهی مقابله با کرونا قرنطینه کامل برخی مناطق هرمزگان است

معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به شیوع بالای ویروس کرونا در هرمزگان، گفت: با توجه به وضعیت موجود، نظر ستاد فرماندهی مقابله با کرونا در تهران، قرنطینه کامل دو هفته ای سه جزیره قشم، کیش ،هرمز و حتی شهر بندرعباس است.

به گزارش تیلا نیوز به نقل از ایرنا، دکتر محمد اسماعیل مطلق دوشنبه شب در نشستی با مدیران علوم پزشکی هرمزگان ضمن ارزیابی اقدام های انجام شده در استان برای مقابله با کرونا، اظهار داشت: برای کنترل هر چه بیشتر بیماری، باید در کنار قرنطینه کامل واکسیناسیون نیز با سرعت هر چه تمامتر انجام شود و از سویی دیگر خانواده ها نیز پروتکلهای بهداشتی را با حساسیت لازم اجرا کنند.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه برگزاری دورهمی های خانوادگی و تجمع های اجتماعی در مناسبت های عید غدیر، عید قربان، انتخابات ریاست جمهوری و شوراها نیز تاثیر بسزایی در شیوع بیماری و افزایش موارد ابتلا به کرونا داشتند.

مطلق، با تاکید بر اینکه کنترل و مهار کامل بیماری کرونا نیازمند یک برنامه ریزی ۳ تا ۵ ساله است، گفت: تا زمانی که همه گروه های مردم همکاری لازم را در اجرای پروتکلهای بهداشتی نداشته باشند، نمی توان به مهار کامل این بیماری امیدوار بود.

🔸هرمزگان درگیر چند گونه از کرونا است

مشاور معاون بهداشتی وزیر بهداشت با اشاره به شرایط جغرافیایی خاص استان هرمزگان ، گفت: وضعیت بیماری کرونا در هرمزگان به دلیل داشتن مرزهای هوایی، دریایی، صنایع پتروشیمی ،جزایر گردشگری و مسافر پذیر متفاوت تر از دیگر استان ها بوده و نیازمند توجه خاص است.

دکتر مطلق تصریح کرد: متاسفانه در استان هرمزگان شاهد همه گیری سوش های مختلف کووید از جمله چینی، انگلیسی و دلتا هستیم که این مساله کنترل شرایط و درمان افراد مبتلا را بسیار سختتر کرده است.

وی عملکرد استان هرمزگان در جهت کنترل بیماری کووید ۱۹ را خوب ارزیابی کرد و افزود: خوشبختانه در شرایط موجود در هرمزگان به گونه ای رفتار شده که صدمات و مرگ و میر نسبت به سایر استانها کمتر است.

این مقام مسوول ابراز داشت: برخی از پروتکلهای بهداشتی از جمله استفاده از ماسک در استان هرمزگان وضعیت به نسبت خوبی دارد، اما متاسفانه در مواردی همچون فاصله گذاری اجتماعی این موضوع ضعیف بوده و حدود ۵۰ تا ۶۰ درصد برآورد شده است .

مطلق ، رعایت نکردن فاصله گذاری اجتماعی را بسیار خطرناک در شرایط موجود دانست و گفت: گونه دلتا که هم اکنون شاهد شیوع آن در هرمزگان و دیگر مناطق کشور هستیم، از قدرت انتشار و سرایت پذیری بالایی برخوردار است و احتمال ابتلای افراد در تجمع ها بسیار زیاد است.

مشاور معاون بهداشتی وزیر بهداشت با اشاره به آغاز واکسیناسیون کرونا برای گروه های سنی زیر ۴۵ سال در آینده ای نزدیک، یادآور شد: در بحث پوشش واکسیناسیون بالای ۵۰ سال در هرمزگان، ۷۵ درصد واکسینه شده و کماکان گروهای سنی واجد شرایط از جمله اساتید، طلاب، معلمان نیز در هفته جاری و هفته آینده تحت پوشش واکسیناسیون قرار می گیرند.

وضعیت شیوع بیماری کرونا در هرمزگان بسیار بحرانی بوده و تا روز ۱۱ مردادماه یک هزار و ۷۱۹ نفر بر اثر ابتلا به این ویروس در استان جان خود را از دست دادند.