مطالبه / اهمیت تامین سهمیه مستمر واکسن هرمزگان

هرمزگان استان فوق بحرانی در کرونا است که شمار موارد فوتی آن به نسبت جمعیتش بالاست و ضرورت دارد تا با سرعت گرفتن روند واکسیناسیون در روزهای اخیر، پیگیری نمایندگان و مسؤولان عالی آن برای تأمین مستمر واکسن برای کاستن از شدت این بیماری به طور جدی در دستور کار باشد.

به گزارش فارس، شب گذشته کیانوش جهانپور سخنگوی سازمان غذا و داروی کشور گفت که با سرعت فعلی تزریق در کشور برای حدود ۱۵ روز واکسن کافی در اختیار داریم.

از سویی دیگر روز گذشته (20 مردادماه) در هرمزگان و در عددی قابل توجه، بیش از ۱۷ هزار واکسن دریافت کرده‌اند. در 3 روز پیش از آن نیز به ترتیب روزانه 14هزار، 13 هزار و 300 و 14 هزار و 200 دوز واکسن در هرمزگان تزریق شده است که نشانه سرعت گرفتن قابل توجه واکسیناسیون در استان است.

از آن جا که یکی از راه‌های نجات جامعه از مرگ و میرهای کرونایی، واکسیناسیون بشمار می‌رود، بدون شک اگر با همت نمایندگان استان و پیگیری مستمر آنان بتوان سهمیه هرمزگان را همان روزی ۱۵ تا ۲۰هزار دوز حفظ کرد، قدم بزرگی در مسیر صیانت از جان مردم استان برداشته می‌شود.

🔸تلاش برای آماده‌سازی مرکز نمایشگاه‌های هرمزگان به منظور بستری بیماران کرونایی

دفاع از تامین این میزان سهمیه روزانه، هم به لحاظ اوضاع فوق حاد کرونا در هرمزگان مقدور است و هم دستور ویژه نمکی وزیر بهداشت که افرایش سهمیه هرمزگان را شخصا اعلام کرد.

🔻علی رئوفی: تا پایان تابستان بخش اعظمی از استان واکسینه می‌شوند

از سوی دیگر امروز علی رئوفی معاون سیاسی و امنیتی استانداری هرمزگان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بندرعباس اظهار کرد: به شمار افراد واکسینه شده در هرمزگان در میان 3 استان اول کشور قرار داریم و از سوی دیگر تمام تلاش ما  بر آن است که بتوانیم تا پایان تابستان بخش اعظمی از استان را واکسینه کرده باشیم.

در همین رابطه منوچهر دانشمند مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در هرمزگان نیز در گفت‌وگو با فارس عنوان داشت: تا امروز 50 هزار دوز واکسن برکت به هرمزگان رسیده و در حال پیگیری برای افزایش این میزان هستیم.

دیروز نیز حسین فرشیدی رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در گفت‌وگو با فارس عنوان داشت: تاکنون بیش از 38 هزار دوز واکسن برکت در استان تزریق شده و که با توجه به تزریق 402 هزار دوز واکسن تا به امروز در استان، حدود 10 درصد کل واکسن‌های تزریق شده در استان را واکسن‌های برکت تشکیل می‌دهند که شاهد استقبال خوبی از این واکسن در برخی مناطق استان از جمله بشاگرد بوده‌ایم.

تداوم واکسیناسیون ساکنان جزایر بدون محدودیت سنی نیز از جمله دیگر راهکارهای خوبی است که وزارت بهداشت برای مهار بیماری کرونا در هرمزگان در نظر گرفته است.

آنچه برای هرمزگان بیش از هر چیز در این روزهای فوق بحرانی، ضروری است پیگیری سهمیه واکسن به میزان روزانه تا 15 هزار دوز از یک سو و افزایش مشارکت عمومی برای رعایت حداکثری پروتکل‌های بهداشتی و درمانی است.

🔹گزارش: فاطمه خسروی