معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری استان: حضور کارمندان اداره‌های هرمزگان براساس رنگ بندی جدید کرونا تداوم دارد

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری هرمزگان گفت: دورکاری کارکنان متناسب با وضعیت نارنجی و زرد در شهرستان های استان طبق مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا باید همچنان اجرایی و تداوم یابد.

به گزارش تیلا نیوز به نقل از ایرنا، نازنین شیبانی عصر شنبه با اعلام این خبر به رسانه‌ها اظهار داشت: طبق جدیدترین رنگ بندی اعلام شده در خصوص وضعیت شیوع کرونا در هرمزگان، شهرستان های بندرعباس، میناب، رودان، قشم، بندرخمیر، بندرلنگه، حاجی آباد، پارسیان و بستک در وضعیت نارنجی قرار دارند.

وی بیان داشت: بر این اساس، یک سوم کارمندان دستگاه های خدمات رسان ضروری در این شهرستان ها باید به صورت دورکاری فعالیت کنند و در سایر اداره‌ها هم باید ۵۰ درصد از کارمندان به صورت دورکاری کارهای خود را انجام دهند.

این مسوول ادامه داد: همچنین شهرستان‌های جاسک و سیریک در وضعیت زرد قرار دارند که در این شهرستان ها کارمندان دستگاه های خدمات رسان ضروری به صورت کامل حضور خواهند یافت و در دیگر اداره‌ها یک سوم کارمندان به صورت دورکاری فعالیت خواهند کرد.

شیبانی با بیان اینکه شهرستان های بشاگرد و بوموسی در وضعیت آبی قرار دارند، ادامه داد: در شرایط آبی همه کارکنان موظف به حضور در محل کار هستند و همچنین در شهرستان‌های با وضعیت نارنجی تشکیل نشست ها با رعایت الزام فضای سربسته حداکثر با ۲۰ نفر، در شهرستان‌های با وضعیت زرد حداکثر تا سقف ۳۰ نفر و در شهرستان‌های با وضعیت آبی حداکثر تا سقف ۵۰ نفر مجاز خواهد بود.

وی تصریح کرد: این روزها با همراهی و همکاری مردم و رعایت پروتکل‌های بهداشتی شاهد کاهش آمار مرگ‌ومیر ناشی از کرونا و تعداد مبتلایان بوده‌ایم اما تا تغییر وضعیت به سفید و عادی‌شدن شرایط، باید دستورالعمل های بهداشتی و دورکاری کارکنان طبق وضعیت رنگ بندی شهرستان ها همچنان رعایت شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری هرمزگان گفت: باتوجه به خطرهای ویروس کرونا و براساس تصمیم هایی که در ستادهای ملی و استانی مقابله با کرونا در خصوص دورکاری کارکنان گرفته شده و براساس مصوبه سازمان اداری و استخدامی کشور، دستگاه های اجرایی و اداره‌ها موظف اند دورکاری کارکنان با در اولویت قرار دادن کارمندان زن دارای فرزندان خردسال، زنان باردار و بیماران زمینه ای را اجرایی کنند.

وی تاکید کرد: مصوبه‌های ستاد ملی مقابله با کرونا لازم ‌اجرا می باشد و بر همین اساس اجرای این دستورالعمل ها به تمامی دستگاه‌های استان هرمزگان ابلاغ شده و بر آن نظارت خواهد شد.