معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان: ارائه تسهیلات برای توسعه کشت های گلخانه ای ضروری است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان گفت: اعطای تسهیلات برای توسعه کشت های گلخانه ای با توجه به نقش آن ها در کاهش مصرف سموم در تولید محصولات غذایی ضروری است.

به گزارش تیلا نیوز به نقل از مهر، علی رئوفی عصر سه شنبه در جلسه کارگروه سلامت و خانواده استان با تاکید به نظارت بر استفاده از سموم در قطب‌های کشاورزی استان، عنوان کرد: با توجه به آثار مخربی که استفاده گسترده سموم در مزارع کشاورزی بر سلامت کشاورزان و مردم دارد ضروری است جهاد کشاورزی با همکاری سایر دستگاه‌های اجرایی ذیربط از جمله دانشگاه علوم پزشکی و استاندارد بر این مهم نظارت کنند.

وی افزود: رشد سرسام آور هزینه‌های کشاورزی و نبود بازار فروش مناسب، کشاورزان را ناچار به خرید سموم ارزان قیمت کرده و کشاورزی سنتی نیز بر افزایش استفاده از سموم در مزارع افزوده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان با اشاره به نقش کشت‌های گلخانه‌ای در کاهش استفاده از انواع سموم کشاورزی، تصریح کرد: مطالعات علمی نقش کشت‌های گلخانه‌ای را در کاهش چشمگیر استفاده از سموم کشاورزی و تولید محصولات سالم و ارگانیک تأیید کرده است.

رئوفی در همین خصوص، خاطرنشان کرد: با توجه به نقش مهم کشت‌های گلخانه‌ای در کاهش مصرف سموم کشاورزی توسعه این نوع کشت در هرمزگان برای کاهش استفاده از سموم، کاهش هزینه‌های کشاورزان، حفظ سلامت مردم و تولید محصولات سالم و ارگانیک با اعطا تسهیلات ارزان قیمت به کشاورزان استان ضروری است.

وی گفت: از تجربیات و ایده‌های علمی سایر استان‌ها در کاهش مصرف سموم در مزارع کشاورزی در هرمزگان بهره گرفته شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان افزود: اولویت مهم و اساسی مسئولان نظام حفظ و ارتقا سلامت جامعه است و این مهم علاوه بر کرونا شامل سایر بخش‌های که با سلامت مردم به صورت مستقیم در ارتباط است نظیر محصولات کشاورزی نیز می‌شود.

رئوفی، اظهار داشت: از ظرفیت رسانه‌های جمعی، کارشناسان ترویج جهاد کشاورزی، فضای مجازی و خانه‌های بهداشت برای ارائه آموزش‌های لازم به کشاورزان برای کاهش مصرف سموم در مزارع بهره گرفته شود.

وی در همین خصوص، افزود: با توجه به جایگاه مهمی که هرمزگان در تولید محصولات صیفی خارج از فصل کشور و تولید محصولات باغی دارد توجه به امر آموزش و آگاهی بخشی کشاورزان برای کاهش استفاده از سموم ضروری است.