معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان: هویت یک شهید گمنام مدفون شده در بندرعباس شناسایی شد

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان گفت: هویت یک شهید گمنام مدفون شده اهل استان اصفهان درمنطقه سیاهوی شهرستان بندرعباس پس از انجام آزمایش های (دی. ان. ای) شناسایی شده است.

به گزارش تیلا نیوز به نقل از ایرنا، علی رئوفی عصر سه شنبه در نشست هماهنگی مراسم بزرگداشت شهید گمنام تازه شناسایی شده و تشییع سه شهید گمنام در استان که با حضور مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان اصفهان برگزار شد، افزود: شهید ترابی اهل استان اصفهان بوده که در جنگ ایران و عراق به عنوان نیروی لشکر ۲۱ حمزه سیدالشهدا ارتش جمهوری اسلامی ایران در سال ۶۶ مفقود الاثر گردید که پس از شناسایی به صورت گمنام در منطقه سیاهو در سال ۹۶ تشییع و خاکسپاری گردید.

وی بیان داشت: پدر و مادر شهید غلامرضا ترابی در قید حیات نیستند و این شهید سرافراز دفاع مقدس دارای ۱۲ خواهر و برادر است که یکی از برادرانش در هشت سال دفاع مقدس به شهادت رسیده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان خاطرنشان کرد: نزدیک به ۳۰ نفر از اعضای خانواده این شهید پس از اطلاع از هویت او از اصفهان برای حضور در محل مزار شهید عازم بندرعباس شده اند و امشب وارد استان می شوند.

رئوفی تصریح کرد: مراسم باشکوهی در محل تدفین این شهید سرافراز در منطقه سیاهو با حضور اعضای خانواده شهید، مردم، مسوولان استان های هرمزگان و اصفهان، نیروهای نظامی و انتظامی فردا چهارشنبه ساعت ۲ بعدازظهر برگزار می شود.

وی از عموم مردم استان هرمزگان به ویژه مردم شهید پرور بندرعباس و منطقه سیاهو خواست در مراسم بزرگداشت شهید غلامرضا ترابی که با حضور خانواده شهید و مسوولان استان اصفهان و هرمزگان برگزار می شود، حضور پیدا کنند.

🔹 فضای استان هرمزگان با ورود سه شهید گمنام عطرآگین می شود

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان همچنین با اشاره به ورود سه شهید گمنام شهید به استان خاطرنشان کرد: همزمان با ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) و دومین سالگرد سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی فضای استان با ورود به شهید گمنام عطرآگین می شود.

رئوفی بیان داشت: این سه شهید گمنام در نیمه هفته آینده وارد هرمزگان خواهند شد و در مناطق مختلف استان بر دستان مردم تشییع می شوند.

وی اظهارداشت: سه شهید گمنام پس از برگزاری مراسم تشییع و وداع در مناطق مختلف استان در دانشکده آموزش فنی و حرفه ای شهید کورانی و پایگاه ارتش در منطقه خورگو با حضور مردم شهید پرور خاکسپاری خواهند شد.