معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار هرمزگان: مشکلات و موانع پیش روی نویسندگان هرمزگانی مرتفع شود

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار هرمزگان گفت: مشکلات و موانع پیش روی نویسندگان هرمزگانی مرتفع شود.

به گزارش تیلا نیوز به نقل از مهر، علی رئوفی صبح پنجشنبه در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی استان، با تسلیت فرا رسیدن ماه محرم، با اشاره به اهمیت کتاب و کتابخوانی، عنوان کرد: رویکردهای که نسبت به اسناد مکتوب وجود دارد هیچکدام نمی‌توانند جایگاه کتاب را در جوامع پر کنند.

وی افزود: بهترین و معتبرترین سند مکتوب بشر، کتاب به عنوان یار مهربان است و هیچ سندی نمی‌تواند جای کتاب را پر کند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان خاطرنشان کرد: در آثار اندیشمندان بزرگ منابعی که اعلام می‌کنند کتاب در پژوهش‌های آنها از جایگاه مهمی برخوردار بوده است.

رئوفی با اشاره به هزینه بالای کتاب، تصریح کرد: با برنامه ریزی مناسب ضروری است هزینه چاپ کتاب کاهش یابد تا مردم در تهیه آن با مشکل مواجه نشوند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان با تاکید بر حمایت از نویسندگان استان، افزود: رفع موانع، تشویق و ترغیب نویسندگان استان که در شرایط سخت اقتصادی کتاب چاپ می‌کنند ضروری است.

رئوفی خاطرنشان کرد: شرایط کرونایی با وجود تهدیدات بسیاری که دارد برای گسترش فرهنگ کتاب خوانی یک فرصت است.

وی اظهار داشت: اداره کل کتابخانه های عمومی استان فرهنگ کتاب خوانی را در استان با بهره گیری از ابتکارات و خلاقیت‌های جدید برای تشویق مردم به کتابخوانی در دستور کار قرار دهد،

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان خاطرنشان کرد: از شبکه شاد آموزش و پرورش بستر مناسب برای گسترش فرهنگ کتابخوانی در بین دانش آموزان است.

رئوفی گفت: اگر به دنبال رشد، پیشرفت و ارتقا فرهنگ در جامعه هستیم ضروری است فرهنگ کتابخوانی در جامعه گسترش یابد.