معاون سیاسی و امنیتی استاندار هرمزگان: زیرساخت های آموزشی هرمزگان متناسب با جایگاه اقتصادی در کشور نیست

معاون سیاسی و امنیتی استاندار هرمزگان گفت: زیرساخت های آموزشی هرمزگان متناسب با جایگاه استان در اقتصاد کشور نیست.

به گزارش تیلا نیوز به نقل از مهر، احسان کامرانی صبح چهارشنبه در آئین تجلیل از خیرین مدرسه ساز استان با حضور نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی، مدیران کل دستگاه های اجرایی، علما و خیران نیک اندیش استان با اشاره به اهمیت استان، عنوان کرد: استان هرمزگان از نظر موقعیت جغرافیایی، گستردگی، برخورداری از سواحل گسترده، بنادر، صنایع و… یکی از استان همه مهم کشور است.

وی افزود: زیرساخت ها و امکانات آموزشی متناسب با جایگاه هرمزگان در اقتصاد کشور نیست و این حوزه مهم نیازمند توجه ویژه در سطح کلان ملی است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار هرمزگان، با تجلیل از از اقدامات گسترده خیرین مدرسه ساز در استان هرمزگان، تصریح کرد: خیرین مدرسه ساز با مشارکت گسترده خود در امر نهضت مدرسه سازی بخش مهمی از مشکلات استان را در زمینه کمبود فضاهای آموزشی مرتفع نموده و یاری گر دولتمردان در توسعه امکانات و تجهیزات آموزشی در مدارس هرمزگان بوده اند.

وی خاطرنشان کرد: خیران با ایثار و از خودگذشتگی، سرمایه مادی و معنوی خود را برای تعالی و ترقی آموزش و پرورش استان هرمزگان اهدا نموده اند که قابل تقدیر است.

کامرانی با اشاره به توجه ویژه استاندار استان به حوزه آموزش و پرورش، افزود: استاندار استان توجه ویژه ای به حوزه آموزش و پرورش استان دارند و از بدو شروع فعالیت با تشکیل جلسات متعدد این مهم را در دستور کار قرار دادند و تحول بزرگی در این حوزه ایجاد کرده اند که در کشور بی نظیر است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار هرمزگان، خاطرنشان کرد: پیگیری های گسترده به منظور افزایش سرانه فضاهای آموزشی استان، تامین منابع مالی لازم به منظور تجهیز مدارس استان بخشی از تلاش های استاندار استان برای بهبود شاخص های آموزشی استان بوده است.

وی گفت: گسترش هنرستان های فنی و حرفه ای و تاسیس هنرستان ها در جوار صنایع و بنگاه های اقتصادی استان ابتکار مهم دیگر استاندار استان در راستای بهره گیری از طرفیت صنایع و بنگاه های اقتصادی برای بهبود فضاهای آموزشی و همچنین شاخص های آموزشی استان بوده است.

کامرانی، خاطرنشان کرد: تامین اعتبارات لازم به منظور توانمند سازی دانش آموزان استان با تدارک دوره های آموزشی برای درخشش و موفقیت هرچه بیشتر در آزمون های سراسری گام بلند دیگر استاندار استان برای بهبود وضعیت آموزش و پرورش استان بوده که در نو خود در سال های اخیر کم سابقه بوده است و این نگاه تحولی استاندار استان به حوزه آموزش و پرورش قابل تحسین است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان، گفت: حرکت در مسیر شتابان توسعه مستلزم توجه به نیروی انسانی و حکمرانی دانش در جامعه است و تحقق این مهم منوط به دسترسی مناسب همه اقشار جامعه به امکانات مناسب آموزشی است.

وی تقدیر از مشارکت پر رنگ خیران غرب استان در بخش های مختلف به ویژه احداث مدرسه و دانشگاه افزود: مشارکت خیران در غرب هرمزگان در امر توسعه فضاهای آموزشی و بهداشتی و قابل تقدیر است.