معاون هواشناسی هرمزگان: بیشترین بارش در حاجی آباد رخ داد

معاون فنی و شبکه ایستگاه‌های هواشناسی هرمزگان گفت: براساس داده‌های ایستگاه های باران سنجی این اداره کل شهرستان حاجی آباد با ۱۲ و هفت دهم میلیمتر شاهد بیشترین میزان بارش ها در سامانه بارشی اخبر تا ساعت ۶ و ۳۰ دقیقه ۲۵ بهمن بود.

به گزارش تیلا نیوز، کیانوش عارفی روز دوشنبه در این خصوص افزود: بندرعباس با ۱۰ و نیم میلیمتر، بشاگرد با هفت و ۲ دهم میلیمتر و میناب ۶ و سه دهم میلیمتر پس از حاجی آباد بیشترین میزان بارندگی را داشتند.

وی ادامه داد: همچنین سه و هفت دهم میلیمتر باران در شهرستان جاسک و ۲ و نیم میلیمتر در رودان بارید و میزان بارش در سایر شهرستان‌ها کمتر از یک میلیمتر بوده و یا اینکه داده‌ای ثبت نشده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: کمینه دمایی این استان بین ۱۰ تا ۱۸ درجه سانتیگراد بوده است که حاجی آباد کمترین میزان و جاسک بیشترین میزان دما را داشته‌اند.

معاون فنی و شبکه ایستگاه های هواشناسی هرمزگان افزود: ضمن احتمال وقوع بارش پراکنده در برخی نقاط شرقی استان در ساعت های صبح روز جاری، به تدریج از میزان ابرناکی این مناطق کاسته خواهد شد و افزایش سرعت وزش باد پدیده ی شاخص خواهد بود.

عارفی گفت: مناطق شرقی و مرکزی هرمزگان در روز جاری وزش باد نسبتاً شدید شمال شرقی برای آن‌ها پیش بینی می شود، احتمال بروز گرد و غبار رقیق را هم باید داشت.

وی ادامه داد: دریا در محدوده تنگه هرمز و دریای عمان با افزایش سرعت وزش بادهای شمال شرقی، تا ساعت های ظهر امروز نسبتاً مواج خواهد بود، بنابراین، توصیه می شود شناورهای سبک از تردد دریایی خودداری کرده و تمهیدهای لازم در بندرهای مرکزی و شرقی این استان بکار گرفته شود.

وی اضافه کرد: هرمزگان از لحاظ دمایی در اکثر مناطق تا روزهای پایانی هفته ی جاری، انتظار کاهش دمای کمینه وجود دارد.