معاون وزیر آموزش وپرورش: توزیع رشته‌های تحصیلی براساس نیاز مناطق صورت می‌گیرد

معاون وزیر و رییس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش گفت: رشته‌های تحصیلی جدید براساس نیاز مناطق درحال تدوین است و آموزش وپرورش به‌دنبال هدایت دانش آموزان به سمت رشته‌های تخصصی مورد نیاز بازارکار و استعدادهای موجود در هر منطقه است.

به گزارش تیلا نیوز، احمد محمودزاده چهارشنبه شب در دیدار با استاندار هرمزگان با قدردانی از توجه ویژه ایشان به مسائل آموزشی و اهتمام وی به‌منظور رفع دغدغه‌های مختلف این حوزه حساس و مهم افزود: توسعه مهارت‌های کاربردی و فنی‌ و حرفه‌ای اولویت اصلی آموزش و پرورش است که استان هرمزگان در این حوزه پیشگام شده و با ایجاد هنرستان‌های تخصصی، به‌طور قطع یکی از دغدغه‌های مهم رهبرمعظم انقلاب تحقق پیدا می‌کند.

وی با اشاره به نبود نگاه تخصصی و کاربردی نبودن مطالب کتاب های درسی باتوجه به استعدادهای مناطق مختلف کشور،بیان داشت: این رویه در حال تغییر است و رشته‌های تحصیلی جدید بر اساس نیاز مناطق و آمایش سرزمین در حال تدوین است و آموزش و پرورش به‌دنبال هدایت دانش اموزان به سمت رشته‌های تخصصی مورد نیاز بازارکار و استعدادهای موجود در هر منطقه است.

معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به فرمایش اخیر رهبرفرزانه انقلاب مبنی بر وظیفه سنگین معلمان در «تقویت نسل دارای هویت ملی، مقاوم و آگاه برای تحقق تمدن نوین اسلامی»، اظهارداشت: دانش‌آموزان از محیط و اطرافیان، برای تغییر و یا تقویت اعتقادات خود الگو می گیرند و همچنین آن‌ها نیز به‌طور متقابل بر اطرافیان خود اثرگذار هستند، لذا دولت سیزدهم تمام تلاش خود را برای تحقق این مطالبه بسیار مهم رهبر معظم انقلاب به‌کار خواهد بست.

🔹راه اندازی هنرستان های تخصصی و آموزش های جوارگاهی جز اولویت های آموزشی هرمزگان است

استاندار هرمزگان نیز در این دیدار تقویت مهارت‌های کاربردی و حرفه‌آموزی بر مبنای نیاز صنایع و ظرفیت‌های موجود در حوزه اقتصاد دریامحور در استان را جز اولویت‌های آموزشی استان اعلام کرد و گفت: ایجاد و راه‌اندازی هنرستان‌های تخصصی و آموزش‌های جوارگاهی در حوزه نفت، فولاد، هنرستان معدن و هنرستان شیلات از جمله برنامه‌های ما برای حرکت به سمت کاربردی کردن آموزش‌ها است.

مهدی دوستی، با اشاره به اقدام های اجرایی در زمینه کیفیت‌بخشی آموزشی در استان و تخصیص اعتبار ۳۰ میلیارد ریالی به منظور تقویت بنیه علمی دانش آموزان پایه دوازدهم،ابرازداشت: در همین راستا، آزمایشگاه‌های تخصصی فیزیک، شیمی، زیست شناسی و زمین شناسی نیز برای کمک به درک عمیق مفاهیم و افزایش انگیزه دانش‌آموزان و دست‌یابی به مهارت‌های کاوشگری و حل مساله ایجاد شده است.

وی اظهارداشت: به‌منظور توسعه خدمات به جامعه فرهنگیان، درمانگاه فرهنگیان به چهار دستگاه جدید یونیت دندان‌پزشکی مجهز شده و ۴۰ میلیارد ریال اعتبار برای خرید تجهیزات پزشکی و درمانی تخصیص پیدا کرده است.

استاندار هرمزگان همچنین در این نشست از توافق اولیه با اتاق بازرگانی بندرعباس به‌منظور راه‌اندازی آموزشگاه تخصصی برای تدریس رشته‌ها و درس های مرتبط با تجارت و اقتصاد دریا خبر داد.

در پایان این دیدار، معاون وزیر آموزش و پرورش ضمن ابلاغ مراتب قدردانی وزیر، لوح سپاس وزیر آموزش و پرورش که در آن از اقدام مهم استاندار هرمزگان به منظور توجه ویژه به مساله آموزش، توسعه فضاهای آموزشی مهارتی در جوار صنایع استان و کیفیت بخشی آموزشی تقدیر شده بود را به وی اهدا کرد.