معاون پارلمانی رییس جمهور در جمع مردم بندرعباس: بدنبال خنثی سازی تحریم ها علیه ایران هستیم

معاون پارلمانی رییس جمهور با اشاره به اینکه مذاکرات وین را با قوت و قدرت و با تکیه بر منطق، استدلال و استقلال دنبال می کنیم، گفت:در این راستا بدنبال خنثی سازی تحریم ها علیه ایران هستیم؛ به طوری که اکنون در حوزه نفت تحریم ها خنثی سازی شده و صادرات آن افزایش یافته است.

به گزارش تیلا نیوز به نقل از ایرنا، سید محمدحسینی روز جمعه در مراسم راهپیمایی یوم الله ۲۲ بهمن در بندرعباس افزود: ما هرگز دوگانه میدان و دیپلماسی ایجاد نمی‌کنیم و بدنبال دیپلماسی التماسی نیز نیستیم، بلکه می‌گوییم میدان و نیروهای نظامی نقطه قوت کشور هستند.

وی تاکید کرد: امید مردم باید استمرار داشته باشد و اکنون زمینه مساعد است که همه نخبگان در صحنه باشند تا مشکلات کمتر شود و تاکید رییس‌ جمهور به اعضای دولت نیز این است که با توده‌های مردم و نخبگان در تماس باشید و حرف‌های آن‌ها را بشنوید.

معاون پارلمانی رییس جمهور اظهار داشت: امروز مردم در یکهزار و ۵۰۰ شهر و سه هزار روستا مراسم راهپیمایی ۲۲ بهمن دارند تا به دشمنان نشان دهند ما این مسیر را ادامه می‌دهیم و در مقابل زورگویان دنیا ایستاده‌ایم.

حسینی ادامه داد: اینکه ۴۳ سال ملت ما در صحنه هستند؛ یک نقطه قوت برای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است و در سال ۵۷ با تدبیر امام خمینی(ره) رهبر کبیر انقلاب میلیون‌ها انسان‌ بسیج شدند و انقلاب اسلامی به پیروزی رسید.

وی ابرازداشت: با وجود همه موانع امروز مردم ما عزتمند،سربلند و سرافراز هستند و الگو و الهام بخش برای کشورهای دیگر است و این انقلاب در کمال ناباوری با اراده مردم به پیروزی رسید؛ چنانچه کسانی مانند «فیدل کاسترو» با شگفتی می گفتند که چگونه انقلاب اسلامی ایران بدون تسلیحات نظامی به پیروزی رسید.

این مقام مسوول ادامه داد: آمریکایی ها در آن زمان هر چه برنامه‌ریزی کردند برای جلوگیری از پیروزی انقلاب اسلامی ایران اما موفق نشدند تا جلوی اراده مردم را بگیرند و بر خلاف خواست شرق و غرب؛ انقلاب اسلامی ایران پیروز شد و به یاری خداوند این انقلاب در ۴۳ سال هم مقاومت کرد و هم به بالندگی و تحول رسید.

حسینی عنوان‌ کرد: امروز کاستی‌هایی داریم اما باید گفته شود که وضعیت ما در گذشته چگونه بوده است و امروز به کجا رسیده‌ایم و در آن زمان صنعت و نظامی کاملا وابسته داشتیم و کشاورزی هم در حال نابودی بود.

معاون پارلمانی رییس جمهور تصریح کرد: در سال های گذشته کشورهای مستکبر نظیر آمریکا علیه مردم ایران اقدام می کردند اما امروز که قدرت داریم و پهپاد آمریکایی را سرنگون می‌کنیم دشمنان نمی‌توانند در مقابل ما دست از پا خطا کنند.

حسینی تاکید کرد: امام راحل روحیه خودباوری، جرات و جسارت را در ما ایجاد کرد؛ چرا که در قبل از انقلاب تمام امور در دست مستشاران آمریکایی بود و بعد از انقلاب این میدان وسیع ایجاد شد که هر کسی استعداد دارد؛ رشد کند و مسوولیت بپذیرد.

وی تصریح‌ کرد: برخی‌ها می‌گویند اگر رژیم سابق هم بود الان پیشرفت حاصل شده بود اما این‌طور نیست آن‌ها قائل بر ارباب و رعیتی بودند و استکبار نمی‌گذاشتند کسی خارج از اراده آنان رشد کند، خوشبختانه اکنون در شرایطی هستیم که دولت مردمی و تحول‌گرا در کنار قوه قضاییه و مجلس در خدمت مردم، انقلاب و اعتلای ایران هستند.

معاون پارلمانی رییس جمهور خاطرنشان کرد: جانفشانی‌ها و فداکاری‌های دوران انقلاب را نباید فراموش کنیم و باید به فرزندانمان ایثار و از خودگذشتگی‌ها را آموزش دهیم؛ البته در دفاع از حرم دیدیم که نسل جدید نیز این فرهنگ غنی را فرا گرفته است‌.

وی عنوان‌کرد: دولت از زمانی که وارد کار شد اول بحث واکسن و سلامت را در دستورکار قرار داد و همان‌هایی که می‌گفتند به دلیل تحریم و عدم پیوست به اف ای تی اف به ما واکسن نمی‌دهند؛ دیدند که در همان ماه‌های اول ۱۰۰ میلیون واکسن وارد شد و بحران کرونا که در آن روزانه جان ۷۰۰ نفر را می‌گرفت؛ کنترل شد.

حسینی بیان‌ کرد: اینکه ما با همین کشورهای همسایه همکاری داشته باشیم می‌تواند برای کشور درآمد داشته باشیم و تحریم‌ها را خنثی کنیم، ما می‌خواهیم از آمریکای لاتین تا آسیا با همه دنیا ارتباط برقرار کنیم و بر همین مبنا یک دیپلماسی فعال و متوازن اقتصادی شروع شده است.