معاون کل وزارت بهداشت: هرمزگان واکسن کرونای بیشتری می‌گیرد

۲۴درصد موارد بستری کرونا در کشور مربوط به سه استان هرمزگان، کرمان و سیستان و بلوچستان است.

معاون کل درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: استان‌های جنوبی مانند هرمزگان به علت شرایط قرمز کرونا سهمیه واکسن بیشتری دریافت می‌کنند.

به گزارش تیلا نیوز به نقل از فارس، دکتر ایرج حریرچی که به برای بررسی وضعیت کرونا به بندرعباس سفر کرده، راه مقابله با کرونا را واکسیناسیون همگانی دانست و افزود: در کل کشور ۷۲درصد و در هرمزگان ۷۸درصد افراد بالای ۷۰سال واکسینه شده‌اند و در منطقه‌ای همچون بشاگرد حدود ۹۸درصد افراد سالمند واکسینه شده‌اند.

وی تصریح کرد: ۲۴درصد موارد بستری کرونا در کشور مربوط به سه استان هرمزگان، کرمان و سیستان و بلوچستان است. هرمزگان در همهٔ موارد بستری نسبت به هفته‌ی گذشته دارای افزایش بوده و اگر مشکل کمبود تخت داشته باشیم سریعاً رفع می‌کنیم.

معاون کل وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: هرمزگان با اینکه ۲درصد جمعیت کشور دارد، ولی حدود ۱۱درصد موارد بستری کرونا کشور متعلق به هرمزگان است.

حریرچی اضافه کرد: واکسیناسیون عمومی بهترین راه پیشگیری است که تا چند ماه آینده ۷۰درصد مردم واکسینه می‌شوند. در چند روز گذشته ۲میلیون دوز واکسن وارد شده که تا ۱۱روز آینده این مقدار به ۷میلیون دوز می‌رسد.

وی با عذرخواهی از مردم بابت انجام نشدن واکسیناسیون کامل، گفت ما مشکلات مردم را می‌دانیم و تا چند ماه آینده پوشش واکسیناسیون در کشور بسیار سریع خواهد بود و به حدود واکسیناسیون جمعی خواهیم رسید.