معروفخانی: مصمم به توسعه علمی فولاد در هرمزگان هستیم/ حمایت از ۷۰ دانش‌آموز نخبه علمی

مدیرعامل فولاد هرمزگان گفت: توسعه علمی فولاد را در هرمزگان به عنوان راهبردی اساسی با اتکای به ظرفیت‌های درون استان در دستور کار داریم.

به گزارش تیلا نیوز، عطاالله معروفخانی مدیرعامل فولاد هرمزگان صبح امروز در دومین کنفرانس فولاد سلزی و ریخته‌گری اظهار کرد: استقبال ویژه از این کنفرانس نشان دهنده رویکرد علمی به حوزه فولاد است و باید آن را به فال نیک گرفت.

وی بیان این که همکاری با دانشگاه‌ها و مراکز علمی در هرمزگان به طور ویژه دنبال می‌شود، تصریح کرد: سال ۷۰ نخبه تیزهوشان و فرزانگان استان هرمزگان را با هماهنگی آموزش و پرورش و با حمایت فولاد هرمزگان به مدت یک ماه در باشگاه فرهنگیان تهران اسکان دادیم تا آنها بتوانند با طی دوره‌های خاص در کنکور بدرخشند و با تحصیل در دانشگاه‌های برتر کشور بتوانند در مسیر آینده علمی این استان نقش آفرینی کنند.

معروفخانی از کسب تندیس بلورین تعالی سازمانی، کسب عنوان محصول برتر، عنوان برتر در جشنواره شهید رجایی، تندیس ملی رضایتمندی مشتری، درخشش در جشنواره ملی بهره وری و … از جمله توفیقات فولاد هرمزگان در یک سال اخیر یاد کرد و اظهار داشت: همه این توفیقات بزرگ در سایه همکاری و همدلی میان مدیران، معاونین و کارگران فولاد هرمزگان رقم خورده است.

مدیرعامل فولاد هرمزگان اضافه کرد: در دهه فجر ۴ طرح توسعه‌ای را در هرمزگان با حمایت دکتر طیب نیا مدیرعامل فولاد مبارکه آغاز کردیم و کلنگ زنی شد که شامل احداث مدول سوم تولید آهن اسفنجی با ظرفیت ۹۰۰ هزار تن در سال، احداث واحد دوم تولید گازهای صنعتی با ظرفیت ۱۰ هزار نرمال مترمکعب بر ساعت اکسیژن، احداث سیلوهای ذخیره آهن اسفنجی با ظرفیت ۲۸ هزار تن و احداث مگامدول احیا مستقیم شرکت سیمین هرمز با ظرفیت یک میلیون و ۷۰۰ هزار تن در شرکت فولاد هرمزگان بود و این حرکت جهشی در مسیر توسعه هرمزگان بشمار می‌رود که دستاوردهای آن نیز به اشتغال و پیشرفت این استان و کشور کمک خواهد کرد.

به گفته مدیرعامل فولاد هرمزگان، ۳۰ ماه زمان خواهد برد تا این طرح‌های توسعه‌ای به بار بنشینند که بیش از ۲۵۰۰ نفر اشتغال به دنبال خواهند داشت و این پروژه‌های عظیم هرمزگان را دگرگون خواهد کرد.

معروفخانی همچین از تکمیل زنجیره تولید در فولاد هرمزگان نیز خبر داد و گفت: در تمامی این فرآیندهای توسعه به توان داخلی اتکا داریم و تمام توان ما این است که با توسعه همکاری‌‌های علمی در درون استان به رشد و بالندگی ایران اسلامی و استانی که در آن قرار داریم نیز کمک کنیم.