مدیر کل مدیریت بحران استانداری هرمزگان تاکید کرد؛

ممنوعیت تردد شناورهای سبک به دلیل تلاطم آبهای خلیج فارس

مدیر کل مدیریت بحران استانداری هرمزگان از ممنوعیت تردد شناورهای سبک به دلیل تلاطم آبهای خلیج فارس خبر داد.

به گزارش تیلا نیوز، مهرداد حسن زاده در جمع خبرنگاران گفت: با توجه به شرایط جوی ناپایدار در استان و وقوع بارش های رگباری در ساعات ظهر و بعد از ظهر دوشنبه ۸ تا جمعه ۱۲ شهریور از مردم عزیز هرمزگان تقاضا می شود از قرارگیری در حریم رودخانه های فصلی و صعود به ارتفاعات خودداری کنند.

حسن زاده ضمن اعلام این مطلب افزود: از روز گذشته دوشنبه ۸ شهریور تا جمعه ۱۰ شهریور ماه با تاثیر فعالیت سامانه فصلی در استان، رگبار باران و رعد و برق با احتمال تگرگ و تند باد لحظه ای را شاهد خواهیم بود.

وی با اشاره به مناطق تحت تاثیر فعالیت سامانه فصلی استان، اظهار کرد: بیشترین تاثیرات این سامانه بر ارتفاعات استان هرمزگان از جمله بشاگرد، حاجی آباد، رودان، بستک و ارتفاعات بخش مرکزی استان خواهد بود.

حسن زاده افزود: طبق پیش بینی هواشناسی طی مدت یاد شد با توجه به شرایط جوی حاکم بر مناطق مرتفع استان احتمال سیلابی شدن مسیل ها و رودخانه های فصلی، کاهش دید افقی و گرد و خاک در استان وجود خواهد داشت.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان خاطر نشان کرد: همچنین طی هفته جاری افزایش سرعت وزش باد جنوب شرقی موجب مواج شدن آب های استان و افزایش ارتفاع موج در محدوده ۱۵۰ سانتیمتر در دریای عمان، تنگه هرمز و جزایر خلیج فارس با تاکید بر شهرستان ها و جزایر جاسک، سیریک، قشم، هرمز، هنگام، لارک، تنب بزرگ و کوچک خواهد شد.

وی با اشاره به متلاطم شدن دریا، اختلال در ترددهای دریایی، احتمال پاره شدن تورهای صیادی، بیان کرد: با توجه به متلاطم شدن دریا از هم استانی های عزیز تقاضا می شود که از تردد شناورهای سبک خودداری کنند.