مناطق تحت تأثیر سامانه حاره‌ای «شاهین» در هرمزگان مشخص شدند

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان گفت: بیشترین تاثیرات این سامانه بر مناطق شرقی هرمزگان در شهرستان های جاسک، سیریک، بشاگرد، نقاطی از شهرستان های میناب و رودان و ارتفاعات استان خواهد بود.

به گزارش تیلا نیوز به نقل از خبرگزاری فارس، مهرداد حسن‌زاده امشب درباره آخرین وضعیت توفان حاره‌ای «شاهین» اظهار کرد: با توجه به بروز توفان حاره ای در دریای عمان، از هرگونه فعالیت و تردد دریایی به خصوص طی روزهای شنبه و یکشنبه هفته جاری خودداری شود و در این زمینه هشدارهای لازم به تمامی روستاهای ساحلی و همین طور به شناورهای تجاری و صیادی داده شده است.

وی افزود: بیشترین تاثیرات این سامانه بر مناطق شرقی هرمزگان در شهرستان‌های جاسک، سیریک، بشاگرد، نقاطی از شهرستان های میناب و رودان و ارتفاعات استان خواهد بود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان، احتمال سیلابی شدن رودخانه های فصلی، بالا آمدن آب رودخانه ها، رگبار باران، رعد و برق، تگرگ و تند باد لحظه ای، وزش باد نسبتاً شدید و مواج شدن دریا، افزایش ارتفاع موج در مناطق ساحلی، بالا آمدن سطح آب در مجاورت سواحل، اختلال در کلیه فعالیت های دریایی و آسیب به تأسیسات ساحلی و فراساحلی وجود دارد.

حسن‌زاده از عموم مردم استان خواست تا از تردد در حاشیه رودخانه ها به ویژه در شرق هرمزگان جدا خودداری کنند.

به گزارش فارس، هواشناسی هشدار سطح قرمز دریایی و نارنجی جوی در هرمزگان صادر کرده است که طی روزهای شنبه و یک شنبه مخاطراتی را بدنبال خواهد داشت.