منصور آرامی: ماجرای الحاق و انتزاع کهنه و نخ‌نما است/ رییس جمهور را قسم می‌دهم که دردی بر هرمزگان اضافه نکنید

نماینده بندرعباس گفت: در سفر آقای رییس جمهور به استان فارس، موضوع کهنه و نخ‌نمای انتزاع چند روستا از شهرستان پارسیان هرمزگان و الحاق آن به استان دیگری در دولت‌های دهم، یازدهم ودوازدهم به دلایل مهم امنیتی، اجتماعی و سیاسی از دستور کار خارج شد اما اخیرا مطرح گردید و موجی از نگرانی و نارضایتی ناشی از احساس تحقیر و تبعیض و بی عدالتی گردیده است.

به گزارش تیلا نیوز به نقل از خبرگزاری فارس، منصور آرامی پیش از ظهر امروز در نشست علنی مجلس شورای اسلامی در اظهاراتی با تبریک هفته وحدت اظهار کرد: اخیرا موضوعی در سفر ریاست محترم جمهور به فارس پیش آمده و موجب نگرانی مردم شده است.

وی افزود: در سفر آقای رییس جمهور به استان فارس، موضوع کهنه و نخ‌نمای انتزاع چند روستا از شهرستان پارسیان هرمزگان و الحاق آن به استان دیگری در دولت‌های دهم، یازدهم ودوازدهم به دلایل مهم امنیتی، اجتماعی و سیاسی از دستور کار خارج شد اما اخیرا مطرح گردید و موجی از نگرانی و نارضایتی ناشی از احساس تحقیر و تبعیض و بی عدالتی گردیده است.

نماینده بندرعباس ادامه داد: در این چندروز اخیر از نمایندگان استان، نماینده ولی فقیه، استاندار و نخبگان و دلسوزان استان این سوال جدی مطرح است که چگونه موضوعی که چندین سال بنا به دلایل اشاره شده از دستور خارج شده بود، بدون بررسی کارشناسی و بی توجهی به خواست مردم آن دیار در جلسه‌ای دوباره مطرح می‌شود.

آرامی خطاب به وحیدی وزیر کشور گفت: متعجبم که علی رغم تذکر حضوری نمایندگان در خصوص حساسیت مردم هرمزگان و اعتراضات و واکنش‌های شدید اجتماعی که چندین سال پیش نسبت به این مسأله رخ داد و خوراکی برای ضد انقلاب و بیگانگان گردید، بازگشایی دوباره این پرونده چه توجیهی دارد؟ کشور نیاز به انسجام و آرامش دارد.

وی آنچه خواست مردم هرمزگان است را توجه به اجرای عدالت در حوزه های مختلف اقتصادی و مدیریتی و بویژه نیروی انسانی برشمرد که در سفر رییس جمهور به استان مفصلا بحث خواهد شد.

عضو مجمع نمایندگان هرمزگان در خانه ملت در ادامه با برشمردن شماری از پروژه‌های مهم ملی با محوریت هرمزگان که منافع آن نصیب دیگر استان‌های کشور می‌شود، تصریح کرد: اجرای پروژه‌هایی نظیر راه آهن بندرعباس – جهرم – شیراز، آزادراه بوشهر – شیراز، راه آهن بوشهر – شیراز، آزادراه بندرعباس – جهرم – لار – شیراز و تکمیل تمام دهلیزهای ارتباطی بین استان‌های جنوبی و مرکزی زمینه توسعه تمامی استان‌های جنوبی را فراهم می‌آورد.

آرامی اضافه کرد: وزیر راه مستحضرند که اخیرا 2400 هکتار زمین به اراضی بندر شهید رجایی الحاق گردیده که منتظر جذب سرمایه‌گذار از جای جای کشور است و استان هرمزگان آماده استقبال از سرمایه گذاران است و همچنین ظرفیت خالی بنادر مهم جنوبی کشور موید این مطلب است که هیچ ضرورتی برای ساخت بندر دیگری در سواحل که مشکلات زیست محیطی دارد، ندارد و از طرفی تصمیم دولت برای ساخت بزرگ‌ترین بندر کشور در منطقه مکران برای توسعه آن سواحل نیز گواه دیگری است که بنادر کشور به اندازه کافی ظرفیت جابجایی کالا دارند و باید راهکارهای حمل و نقل چند وجهی در دستور کار قرار گیرد.

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: الحاق و انتزاع‌های خارج از چارچوب طرح جامع تقسیمات کشوری هزینه‌های سنگینی را بر کشور تحمیل نموده است که جز تقلیل امنیت ملی و سرمایه‌های اجتماعی، دستاوردی نداشته است.

آرامی در پایان خطاب به رییس جمهور عنوان کرد: مردم هرمزگان با عشق و امید ستودنی و وصف نانشدنی، شما را با رایی بالاتر از متوسط کشوری انتخاب نمودند و امیدشان حل مسائل و مشکلات آنان بود اما متأسفانه به یک باره فضایی خم آلود بر استان سیطره انداخت. شما می‌دانید که مسأله الحاق و انتزاع موضوعی اجتماعی و سیاسی است.

وی در پایان گفت: شما را به خدا و جدتان قسم می‌دهیم که اگر دردی از دردهای مردم هرمزگان برداشته نمی‌شود، لااقل دردی بر آن اضافه نکنید.