منطقه ویژه خلیج فارس برنده جایزه ۵ ستاره ملی پیشروان بهره‌وری شد

منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس در هشتمین همایش جایزه ملی بهروری ایمیدرو به عنوان پیشروان بهره وری پنج ستاره مورد دست یافت.

به گزارش تیلا نیوز، با حضور رئیس هیات عامل ایمیدرو و رئیس سازمان ملی بهره وری هشتمین همایش جایزه ملی بهره وری معادن و صنایع معدنی ایران برگزار و از ۲۷ شرکت در هشتمین جایزه ملی بهره وری معادن و صنایع معدنی ایران تقدیر به عمل آمد که در این مراسم منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس به عنوان پیشروان بهره وری پنج ستاره مورد دست یافت ومورد تقدیر قرار گرفت.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: آثار جایزه بهره وری می تواند در مدیریت شرکت ها متبلور شود و همچنین انگیزه ای برای آینده باشد.

جعفری افزود: در کشورهای صنعتی “بهره وری” به عنوان یک عامل رقابت پذیر است از این رو اگر به دنبال صنعتی شدن کشور هستیم؛ به طور حتم باید دارای فرهنگ و تفکر بهره وری باشیم.

رئیس هیات عامل ایمیدرو اعلام کرد: با هدف ایجاد انگیره بین شرکت های پیشرو در امور بهره وری می توان اقدام به ارایه مشوق های مختلف کرد.

وی گفت: کمیته ارزیاب شرکت ها در جایزه بهره وری می توانند موضوع ارایه مشوق را در برنامه های خود قرار دهد تا اگر نیازمند به اخذ مجوز و اصلاح قوانین در مجلس شورای اسلامی باشد، پیگیری های لازم انجام شود.

در این فهرست ۲۴ شرکت و مجتمع به عنوان پیشروان بهره وری یک تا پنج ستاره معرفی شدند. یک شرکت نیز به عنوان تلاشگر بهره وری مورد تقدیر قرار گرفت. بر این اساس شرکت های سیمان داراب و منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس به عنوان پیشروان بهره وری پنج ستاره مورد تقدیر قرار گرفتند. همچنین ۹ شرکت و مجتمع در جایگاه پیشروان چهار ستاره ایستادند. این شرکت‌ها و مجتمع‌ها شامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران، مجتمع سنگ آهن سنگان، مجتمع طلای موته، فولاد بوتیای ایرانیان، سیمان خاش، معادن سنگ آهن فلات مرکزی ایران، کک سازی و پالایشگاه شماره ۱ و زغال سنگ البرز مرکزی هستند.

در آیین هشتمین جایزه ملی بهره وری معادن و صنایع معدنی ایران، منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی وفلزی خلیج فارس به عنوان پیشروان بهره وری پنج ستاره شناخته شد.