مکاتبه دادستان قشم با وزیر بهداشت برای واکسیناسیون افراد بالای ١٨ سال

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان قشم گفت: دیروز نامه ای به وزیر بهداشت و درمان با موضوع اختصاص سهمیه واکسن برای افراد ۱۸ سال به بالا در این جزیره ارسال شد.

به گزارش تیلا نیوز، رضا صفایی در گفت و گو با ایرنا افزود: بنا به گزارشات واصله مردمی و بازدید میدانی از بیمارستان پیامبر اعظم (ص) و میزان بالای افراد کرونایی بستری در این بیمارستان، این مکاتبه انجام شد.

وی ادامه داد: متاسفانه تعداد بیماران کرونا در این شهرستان همچنان در حال افزایش است و با توجه به وظیفه قانونی مراقبت و صیانت از حقوق عامه، این نامه تنظیم و ارسال شده است.

دادستان قشم تصریح کرد: در این نامه بر تخصیص واکسن برای افراد بالای ١٨ سال برای پیشگیری از وقوع مرگ و میرهای ناشی از کووید۱۹ تاکید شد.

وی اظهار کرد: شهرستان قشم پیش از نوروز امسال در شرایط بحرانی کرونایی قرار گرفت که همچنان ادامه دارد.

صفایی افزود: هم اکنون به دلیل افزایش روزانه مبتلایان به کرونا، از دوماه پیش تاکنون هر سه بخش بیمارستان پیامبر اعظم (ص) این شهرستان به بیماران کووید۱۹ اختصاص یافته است.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات سواحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.