میزان آب تولیدی هرمزگان از آب شیرین‌کن‌ها به ۶۰ درصد افزایش می‌یابد

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان با بیان اینکه هم اکنون ۳۵ درصد از مجموع آب تولیدی استان از طریق آب شیرین کن‌ها است،گفت: براساس برنامه‌ریزی های انجام شده وافزایش سایت‌های آب شیرین کن، این میزان به ۶۰ درصد افزایش می یابد و ۴۰ درصد مابقی نیز وابسته به آب‌های سطحی و زیرسطحی خواهد بود.

به گزارش تیلا نیوز، امین قصمی افزود:در حال حاضر میزان آب تولیدی در هرمزگان از طریق آب شیرین کن‌ها ۲۳۰ هزار مترمکعب در یک شبانه روز و از طریق ۴۸ سایت است.

وی با اشاره به اهمیت توسعه آب شیرین کن‌ها در هرمزگان، خاطرنشان کرد: در سال‌های اخیر به دنبال کاهش نزولات جوی و افزایش بی‌رویه از منابع آب زیرزمینی، با بحران کمبود آب مواجه شدیم که بخشی از این بحران را با توسعه آب شیرین کن‌ها مدیریت کرده‌ایم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان با بیان اینکه توسعه آب شیرین کن‌ها برای بهبود وضعیت آبرسانی هرمزگان از مهمترین راهبردهای آبفای استان است، افزود: در همین راستا اقدامات بسیار خوبی صورت گرفته و ظرفیت آب شیرین‌کن‌ها طی سال‌های اخیر بیش از ۶ برابر افزایش یافته و از ۱۵ میلیون مترمکعب به ۹۵ میلیون مترمکعب در سال رسیده است.

استان هرمزگان به دلیل کاهش نزولات جوی و بیش از دو دهه خشکسالی از جمله استان‌های درگیر با بحران کم‌آبی است که به منظور مدیریت این بحران، راهکارهای مختلفی برای آن در نظر گرفته شده که از جمله آنها احداث آب شیرین کن‌ها است.

دستکم نیاز آبی روزانه استان هرمزگان چهار هزار و ۱۰۰ لیتر و میزان تولید کنونی سه هزار و ۲۰۰ لیتر بر ثانیه است.