میزان تسهیلات بازسازی مسکن به 100 میلیون تومان رسید

مدیر کل بازسازی بنیاد مسکن گفت: تسهیلات بازسازی مسکن متناسب با تعداد طبقاتی که پیش از وقوع حادثه بوده، پرداخت می شود.

به گزارش تیلا نیوز، مجید جودی مدیر کل بازسازی بنیاد مسکن در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه خوشبختانه با پیگیری‌هایی که انجام دادیم، توانستیم میزان تسهیلات بازسازی مسکن را افزایش دهیم، گفت: هم اکنون میزان تسهیلات بازسازی مسکن از ۵۰ میلیون تومان به ۱۰۰ میلیون تومان افزایش یافته و تسهیلات تعمیرات هم از ۱۵ میلیون تومان به ۳۰ میلیون تومان افزایش یافته است.

او ادامه داد: همچنین تسهیلات مسکن روستایی برای ساخت واحد‌های مسکونی ۸۰ میلیون تومان و برای واحد‌های تعمیراتی برای روستا‌ها هم به ۳۰ میلیون تومان رسیده است.

جودی توضیح داد: با توجه به افزایش میزان تورم همچنین قیمت مصالح ساختمانی امکان بازسازی واحد‌های مسکونی در شهر‌ها و روستا بسیار دشوار بود، بنابراین از سال گذشته درخواست افزایش میزان تسهیلات را داده بودیم که خوشبختانه با آن موافقت شد.

🔸تسهیلاتی برای افزایش طبقات واحدهای خسارت دیده داده نمی شود

مدیرکل بازسازی بنیاد مسکن با تاکید بر اینکه تسهیلات برای بازسازی واحد‌های مسکونی آسیب دیده از حوادث طبیعی متناسب با میزان طبقاتی است که پیش از حادثه وجود داشت، گفت: به طور مثال اگر واحد مسکونی پیش از وقوع زلزله دارای ۴ طبقه بوده در هنگام بازسازی هم به هر ۴ طبقه تسهیلات پرداخت می‌شود، اما اگر ساختمانی پیش از وقوع زلزله یک طبقه بوده تسهیلات برای ساخت طبقات بیشتر پرداخت نمی‌شود.

او توضیح داد: در سال گذشته بسیاری از واحد‌های مسکونی در کنار حریم رودخانه بر اثر سیل دچار آسیب شده بودند که در هنگام بازسازی زمین در کنار حریم رودخانه اعطا نکردیم و اقدامات لازم برای جابه‌جایی جرائم زمین‌ها و واگذاری آن‌ها انجام دادیم.

مدیر کل بازسازی بنیاد مسکن بیان کرد: مقاوم سازی و نوسازی واحد‌های مسکونی روستایی در بسیاری از شهر‌ها و مناطق نقش بسیار موثری در کاهش آسیب‌های ناشی از وقوع زلزله و یا سیل دارد به طوری که در زلزله ۴.۷ ریشتری خراسان شمالی میزان آمار مقاوم سازی واحد‌های مسکونی بالا بود و همین امر باعث شده که کمتر واحدی دچار خسارت شود.