نائب رئیس کمیسیون انرژی: ۵۰۰ میلیارد تسهیلات برای اجرای شبکه گاز خانگی در هرمزگان تخصیص داده شد

نائب رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی از تخصیص تسهیلات ۵۰۰ میلیاردی برای لوله کشی گاز خانگی هرمزگان خبرداد.

به گزارش تیلا نیوز به نقل از تسنیم، احمد مرادی نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: گازرسانی به مناطق مختلف استان یکی از دغدغه‌های ما به عنوان نماینده این مردم در مجلس است.

وی افزود: در این زمینه یک کار بزرگ صورت گرفت و توانستیم با رایزنی‌های صورت گرفته تسهیلات بسیار مناسبی برای کمک هزینه انشعاب گاز خانگی برای این استان دریافت کنیم.

رئیس مجمع نمایندگان هرمزگان در مجلس شورای اسلامی گفت: این یک کار بی‌نظیری که شاید دیگر تکرار هم نشود و طی آن ۵۰۰ میلیارد تومان پول را که تقریبا معادل نصف یا بیشتر از نصف اعتبارات کل استان است به صورت تسهیلات ۴ درصد در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

وی افزود: بعضا مردم به ما مراجعه می‌کردند و می‌گفتند در بحث لوله کشی گاز خانگی شرکت‌ها به صورت انحصاری عمل می‌کنند و هر طور که می‌خواهند از مردم پول دریافت میشکنند و ما یک آنالیزی از مجموعه بازرگانی اداره کل صنعت و معدن استان گرفتیم و جلسه‌ای با شرکت گاز و بانک‌ها گرفتیم و نتیجتا با پیگیری‌های انجام شده هیئت دولت با تخصیص ۵۰۰ میلیارد تسهیلات کم بهره برای گازکشی در هرمزگان موافقت کرد.

مرادی تصریح کرد: بانک‌های کشاورزی، صادرات، ملی، ملت و تجارت موظف شده‌اند که هر کدام ۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات با سود ۴ درصد و با یک ضامن را در اختیار مردم قرار دهند.

وی خاطرنشان کرد: هیچ بانکی حق ندارد که بخاطر ۱۰ میلیون تومان تسهیلات مردم را معطل و سرگردان کند و بایستی در سریعترین زمان ممکن تسهیلات در اختیار مردم قرار بگیرد.

نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس تاکید کرد: جا دارد از بانک کشاورزی تشکر کنیم که در این طرح اعلام کرده است اگر متقاضیان دریافت تسهیلات کارمند باشند نیاز به ضامن هم ندارند.