المپیک توکیو؛

نام «گنج‌زاده» جاودانه شد؛ سومین طلای کاروان ایران

سنگین وزن کاراته ایران با شکست حریفی از عربستان در تاتامی المپیک توکیو نخستین مدال تاریخی را کسب کرد.

به گزارش تیلا نیوز به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، در فینال رقابت‌های کاراته بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو، سجاد گنج زاده در وزن به اضافه ۷۵ کیلوگرم به مصاف “طارق حمدی” از عربستان رفت.

در این مرحله گنج زاده موفق شد این حریف خود را شکست دهد و مدال تاریخی طلای المپیک را کسب کند. گنج زاده درحالی پا به این رقابت‌ها گذاشت که از ناحیه درست چپ آسیب دیده بود.

او در مرحله مقدماتی مسابقات با “دانیل گایسینسکی” از کانادا، “بریان ایر” از آمریکا، “ایوان کوویچ” از کرواسی و “طارق حمدی” از عربستان در گروه دوم همگروه بود که توانست، حریفانی از آمریکا و کرواسی و کانادا را شکست دهد و با کاراته کای عربستان به تساوی بدون امتیاز برسد و با به عنوان صدرنشین این گروه راهی مرحله نیمه نهایی شود. گنج زاده در نیمه نهایی با “آکتاش اوگور” از ترکیه بعد از کسب نتیجه تساوی ۲ – ۲ در امتیاز سِنشو (کسب اولین امتیاز در مسابقه) شکست داد و راهی فینال شد.

کاروان ورزش ایران در المپیک توکیو تاکنون ۲ مدال طلا، ۲ نقره و ۲ برنز کسب کرده است.

در این مرحله گنج زاده در شرایطی که ۴ بر ۱ از نماینده عربستان عقب بود به علت ضربه سنگین وارده از طرف حریف، و پس از مشورت داوران با یکدیگر ضربه را غیرمجاز دانسته و حکم به قهرمانی نماینده ایران دادند. تا مدال تاریخی طلای المپیک را کسب کند.