نجات ۸ ماهیگیر در آبهای جاسک

با کمک امداد دریایی، ۸ صیاد جاسکی گرفتار در امواج دریا از غرق شدن نجات یافتند.

به گزارش تیلا نیوز، با اقدام به موقع تیم جستجو و نجات دریایی (ناجی ۱۰) ۸ صیاد گرفتار در آبهای حوالی کوه مبارک شهرستان جاسک نجات یافتند.

اسماعیل مکی‌زاده معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: شب گذشته این قایق صیادی بدون توجه به هشدارهای هواشناسی برای صید عازم دریا و با تغییرات شرایط جوی و آبگرفتگی، صیادان سحرگاه دچار اضطرار می شوند.

مکی زاده افزود: پس از اعلام اضطرار حوالی ساعت ۶ صبح بلافاصله شناور ناجی ۱۰ مرکز جستجو و نجات دریایی از شهرستان جاسک عازم محل شده و با وجود وزش باد شدید و تلاطم دریا در کمترین زمان ممکن موفق به نجات ۸ صیاد گرفتار شد.

معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان محل دقیق حادثه را ۱۵ مایلی جنوب کوه مبارک اعلام کرد و گفت: هر ۸ سرنشین قایق صیادی در سلامت کامل به بندر جاسک منتقل و برغم تلاش های صورت گرفته قایق به دلیل آبگرفتگی به قعر دریا فرو رفت.

طبق اطلاعیه هواشناسی هرمزگان، از پایان هفته جاری تا دوشنبه ۱۳ دیماه جریان بارش‌ها سنگین و شدید استان‌های جنوبی به ویژه هرمزگان را در سیطره خود قرار خواهد داد که همراه با این جریان، تندبادهای لحظه‌ای و تلاطم دریا در مناطق دریایی استان نیز پیش‌بینی شده است.