نخستین خط پرواز ملی تهران – تنب بزرگ راه اندازی شد

نخستین خط پرواز ملی تهران – تنب بزرگ با بهره برداری رسمی از فرودگاه امام علی (ع) در این جزیره، باحضور فرمانده نیروی دریایی سپاه و رییس سازمان هواپیمایی کشوری راه اندازی شد.

به گزارش تیلا نیوز به نقل از خبرگزاری صداوسیما؛ معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان هواپیمایی کشوری در مراسم بهره برداری از این فرودگاه گفت: هواپیما‌های کلاس متوسط می‌توانند در این فرودگاه نشست و برخاست داشته باشند.

محمد محمدی بخش افزود: برقراری پرواز‌های منظم و مستمر به جزیره «تنب بزرگ» با ارائه تسهیلات لازم فرودگاهی در زمینه سفر آسان از برخی شهر‌ها مثل بندرعباس و بندرلنگه به این جزیره فراهم می‌شود.

وی گفت: بهره برداری از فرودگاه جزیره تنب بزرگ و راه اندازی خط پرواز تهران – تنب بزرگ، نقش بسزایی در تقویت روحیه خانواده‌های رزمندگان ایفا می‌کند.

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران هم گفت: با بهره برداری از این فرودگاه توسعه اقتصادی و رونق اقتصاد دریا پایه صورت می‌گیرد و سطح امنیت پایدار در جغرافیای دریای خلیج فارس تقویت می‌شود.

دریادار پاسدار علیرضا تنگسیری افزود: با راه اندازی خطوط پروازی مستمر و منظم می‌توان موجب سکونت مستمر مردم در جزیره «تنب بزرگ» شد.

عملیات اجرایی فرودگاه امام علی (ع) جزیره تنب بزرگ در سال ۸۹ توسط نیروی دریایی سپاه به پایان رسید.