نمایشگاه دائمی تولیدات خانگی در بندرعباس ایجاد می‌شود

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان گفت: به دنبال توافق با شهرداری جهت ایجاد یک نمایشگاه دائمی هستیم که افراد به راحتی بتوانند در محل‌هایی که تمرکز جمعیت بالایی دارد غرفه‌هایی دائمی ایجاد کنند.

به گزارش تیلا نیوز، مجتبی معین وزیری صبح امروز با اعلام این مطلب افزود: این نمایشگاه توسط شبکه کارآفرینی هرمزگان و مشارکت دستگاهها و ادارات متولی اشتغال خانگی و کسب و کارهای خرد از دهم اسفند ماه تا ١٥ اسفند در بندرعباس دائر است و بیش از ۱۰۰ نوع شغل متنوع در این نمایشگاه عرضه شده است.

وی هدف از برگزاری این نمایشگاه را آشنایی مردم با فرهنگ اشتغال در منزل و کسب و کارهای خرد اعلام کرد و افزود: هدف اصلی ما این است که فرهنگ اشتغال خانگی را در جامعه نهادینه کنیم و هرمزگان با تنوع مشاغل خانگی که بعضا جنبه صادرات هم دارد می‌تواند به عنوان الگویی منتاسب در کشور مطرح شود.

وی افزود: مشکل فعلی غرفه داران کمبود امکاناتی از جمله دستگاه کارتخوان برای فروش محصولات خود یا موانعی در خوره بهداشت دارند که این مهم در اولین جلسه در کارگروه اشتغال استان به استحضار استاندار رسانده خواهد شد.

معین وزیری گفت: به دنبال توافق با شهرداری جهت ایجاد یک نمایشگاه دائمی هستیم که افراد به راحتی بتوانند در محل‌هایی که تمرکز جمعیت بالایی دارد غرفه هایی دائمی ایجاد کنند.

وی با اشاره به ضرورت استفاده افراد شاغل به زنجیره فروش گفت: در حال حاضر بحث زنجیره و شبکه فروش باید وارد فاز عملیاتی شود و برای این مهم هم از فضای مجازی و پلتفرم‌های فروش استانی حمایت می‌کنیم و هم اینکه در نظر داریم محصولات این نوع کسب و کارها از طریق فروشگاههای بزرگ و زنجیره ای طی تفاهم نامه ای به فروش برسانیم تا فرد شاغل که معمولا از دهک‌های پایین جامعه هستنند هر چه سریعتر در زنجبره فروش کالای تولیدی خود قرار بگیرند و با تبلیغات و اطلاع رسانی و استفاده از همه ظرفیت های این حوزه مخصوصا با ورود نماینده محترم ولی فقیه و امام جمعه بندرعباس به این موضوع، امیدواریم هر چه سریعتر با تغییر ذائقه و فرهنگ اشتغال مردم در بحث معیشت و وضعیت اقتصادی مردم تحولی ایجاد کرده باشیم چرا که در گام دوم انقلاب این زیبنده مردمی که در پایتخت اقتصادی ایران زندگی می‌کنند، نیست.

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان در پایان گفت: عزم دولت مردمی سیزدهم و وزارت مردم برای بهبود کسب و کار و ساماندهی افرادجویای کار جدی است و ما در استان، مهارت آموزی و آموزش افراد جویای کار را جهت معرفی به صنایع و کارگاهها به افراد متخصص در دستور کار داریم و قطعا نیروی ماهر و آموزش دیده خود می تواند کارآفرین باشد و قطعا با این برنامه ها رتبه استان در بحث بیکاری و فقر به مرحله ای خواهیم رساند لایق این مردم نجیب باشد.