نمایش شهاب سنگ ۸ کیلویی در موزه مردم شناسی خلیج فارس

شهاب سنگی ۸ کیلویی جهت بازدید علاقه مندان در موزه مردم شناسی خلیج فارس به نمایش گذاشته شده است.

به گزارش تیلا نیوز، کاشف این شهاب در گفت و گو با ایسنا با بیان اینکه در سال ۹۷ این شهاب سنگ ۸ کیلویی را در استان هرمزگان کشف کردم، افزود: این شهاب سنگ جهت تاییدیه به شرکت های معتبر و حتی سازمان زمین شناسی تهران هم ارسال شد و مورد تایید قرار گرفت.

موسی ذاکری با اشاره به اینکه ۸ کیلوگرم و ۲۸۰ گرم وزن دارد، اضافه کرد: این شهاب سنگ در سال ۹۷ در شمال استان هرمزگان کشف شد.

وی با بیان اینکه کمربند سیارکی شامل ۱۴۰ نوار سیارک است که بین مریخ و مشتری قرار دارد، عنوان کرد: قطر آن ۱۰۰۰ کیلومتر است و شامل قعطاتی است که چندین میلیون سال در فضا سرگردان است.

ذاکری بیان کرد: این شهاب سنگ دارای پوسته سوخته، آمینو اسید، جلای چرب و دارای علائم برخورد با اتمسفر و دارای قدرت جذب آهن ربا میدان مغناطیسی است.

وی با اشاره به اینکه این سنگ ها در جنوب و شمال کشور مشاهده شده و تا ۵۰ هزار سال عمر می کنند، خاطرنشان کرد: دلیل این میزان عمر و نابودی پس از آن وجود رطوبت هوا است و چون آهن در این شهاب سنگ وجود دارد، اکسید شده و از بین می رود.

کاشف این شهاب سنگ در پایان با بیان اینکه این شهاب سنگ دارای فرسایش ۵ درصدی است و ۲ تا ۳ هزار سال قبل سقوط کرده است، اضافه کرد: علاقه مندان برای تماشای این شهاب سنگ می توانند به موزه مردم شناسی خلیج فارس مراجعه کنند.