نماینده ادوار هرمزگان در مجلس: استاندار هرمزگان روی کاهش «ضریب جینی» تمرکز کند

نماینده ادوار گذشته هرمزگان در مجلس گفت: ضریب جینی نشان دهنده اختلاف مالی دهک‌های مختلف جامعه است که استاندار جدید هرمزگان روی کاهش «ضریب جینی» تمرکز کند.

به گزارش تیلا نیوز، ابوالقاسم جراره در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: در حال حاضر کشور از لحاظ اقتصادی شرایط اسف‌باری را تحمل می‌کند و استان هرمزگان نیز یکی از چهار استان اول کشور از نظر شاخص‌های فلاکت است.

وی با ذکر این نکته که از دولت مردمی سیزدهم انتظار می‌رود که برای اصلاح امور و تغییر شرایط به نفع مردم گام بردارد، ادامه داد: استان هرمزگان یک استان پردآمد و پر ظرفیت است که استاندار جدید هرمزگان با استفاده از این ظرفیت‌ها می‌تواند برای بهبود شرایط هرمزگان گام بردارد.

این فعال سیاسی استان هرمزگان با ذکر این نکته که شرایط پیش آمده در هرمزگان خارج از چارچوب عدالت است، ابراز داشت: انتظار این است که این دولت انقلابی و مردمی اختلافات معنا داری که استان هرمزگان با سایر استان‌های کشور از نظر شاخص‌های رفاهی دارد را کاهش دهد.

جراره تصریح کرد: ضریب جینی هرمزگان که به نوعی نشان دهنده اختلاف طبقاتی و مالی بین دهک‌های جامعه است عدد خوبی را نشان نمی‌دهد. از استاندار جدید هرمزگان انتظار داریم که روی کاهش ضریب جینی استان تمرکز کند.

نماینده اسبق حوزه انتخابیه بندرعباس در مجلس با ذکر این نکته که استان هرمزگان علاوه بر ظرفیت‌های معدنی از ظرفیت‌های انسانی قوی نیز برخوردار است، اظهار کرد: اشتغال جوانان استان هرمزگان باید مد نظر قرار گیرد. در حال حاضر نرخ بیکاری استان هرمزگان رتبه اول کشور است که با وجود ظرفیت‌های هرمزگان این موضوع قابل درک نیست.

جراره بیان داشت: تغییرات در استان هرمزگان باید در زندگی مردم به صورت ملموس حس شود. این تغییرات در حوزه‌های اقتصاد و اشتغال می‌تواند در زندگی مردم نقش تاثیرگذاری داشته باشد که در نهایت منجر به رضایتمندی مردم از نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و دولت مردمی آیت‌الله رئیسی خواهد شد.