نماینده بندرعباس: بازسازی منازل زلزله‌زدگان با فوریت انجام شود/ قول دولت برای پرداخت تسهیلات بلاعوض ۵۰ میلیونی

نماینده مردم بندرعباس با اشاره به اینکه امروز بازسازی منازل مردم و آسیب‌های زیرساخت‌ها مهم ترین مسأله پس از زلزله است، گفت: دولت قول داده منازل با خسارت شدید تا ۵۰ میلیون و منازل با خسارت جزئی تا ۲۵ میلیون تسهیلات بلاعوض دریافت می‌کنند.

به گزارش تیلا نیوز، احمد مرادی در گفت‌وگو با فارس، اظهار کرد: بنده از روز گذشته از تمامی روستاهای زلزله‌زده بازدید کردم و این روستاها را از نزدیک مورد بررسی قرار دادم.

وی افزود: برخی روستاها کاملا در زلزله آسیب دیده‌اند و خانه‌ها به کلی از بین رفته است.

نماینده مردم بندرعباس با بیان این که مدیریت میدانی توزیع اقلام امدادی با ورود سپاه امام سجاد (ع) و قرارگاه مدینه نیروی زمینی سپاه و همین طور نیروی دریایی سپاه بهبود یافته است و در بسیاری روستاها با مراجعه به درب منزل مردم، چادر در اختیار آنانان قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: در ساعات اولیه زلزله مردم فشار روحی سنگینی دارند و لذا ترس از آسیب سبب شده بود تا احساس نیاز بیشتری کنند.

مرادی همچنین تأکید کرد: مهم‌ترین مسأله اکنون بازسازی منازل مردم و بازسازی آسیب‌هایی است که به زیرساخت‌ها وارد شده است و اقدام به آواربرداری که از دیروز ظهر شروع شده، امیدآفرین است و باید با جدیت دنبال شود.

وی گفت: ما از طریق مرکز پیگیر تخصیص اعتبارات برای جبران زلزله خواهیم بود و آن طور که دولت قول داده آن دسته از منازلی که خسارت شدید تخریبی دیده تا ۵۰ میلیون تومان بلاعوض دریافت می‌کنند و آن دسته از منازلی که خسارات جزیی دیده اند نیز تا ۲۵ میلیون بلاعوض می‌گیرند و تسهیلات مناسبی نیز تا سقف ۲۰۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده است.