نماینده مردم بندرعباس در مجلس: عملیات احداث تقاطع غیرهمسطح روستای سرخون آغاز می‌شود

بزودی عملیات احداث تقاطع غیرهمسطح روستای سرخون بندرعباس بزودی آغاز می شود.

“سرخون” روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان بندرعباس است که این روزها بیشتر از هر زمان دیگری به واسطه وجود ویلاها، تالارهای عروسی و همچنین توسعه کشاورزی منطقه به نوعی مورد توجه قرار گرفته است.

این در حالی است که همچنان برخی از زیرساخت های این روستای بکر گردشگری با مشکل مواجه است که مهمترین آن را می توان به راه ارتباطی به ویژه زمانی که وسیله نقلیه قصد خروج از روستای سرخون و بازگشت به بندرعباس دارد، اشاره کرد.

در همین خصوص رئیس مجمع نمایندگان هرمزگان در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با ایسنا، افزود: متأسفانه با توجه به منطقه مناسبی که روستای سرخون بندرعباس در آن قرار گرفته و می توان بهره برداری های مناسبی از آن کرد، چندان توجهی به این منطقه مهم نشده است.

احمد مرادی با اشاره به اینکه روستای سرخون از دیرباز به ویژه در حوزه کشاورزی، گلخانه و پرورش گل در بین مناطق مهم استان هرمزگان بوده است، خاطرنشان کرد: با توجه به توسعه شهری این روزها شاهد توسعه نامتوازن در بسیاری از مناطق استان هرمزگان هستیم که روستای سرخون از این قاعده مستثنی نبوده و نیست.

وی با بیان اینکه متأسفانه در خصوص ساماندهی خروجی روستای سرخون به سمت بندرعباس تاکنون توجه خاصی نشده بود و این مشکل سبب آسیب های فراوان شده بود، عنوان کرد: حوادث و اتفاقات زیادی در این سال ها رخ داده و محل مناسبی برای بازگشت وسایل نقلیه تعبیه نشده و خروجی خاکی در شأن مردم منطقه نبوده و همین عامل سبب شده ماشین هایی همچون آمبولانس برای تردد و دور زدن مسافت بیشتری را طی کنند زیرا توان عبور از این گذرگاه تعبیه شده را ندارند.

مرادی با بیان اینکه نزدیک به یکسال است که احداث یک تقاطع مناسب را در محل ورودی و خروجی روستای سرخون در نظر گرفته و پیگیری های لازم را انجام داده ام، ادامه داد: در این خصوص حتی از سوی مسئولان کشوری وزارت راه و شهرسازی اعتبار مناسبی هم به اداره کل راهداری استان هرمزگان اختصاص یافت.

وی با اشاره به اینکه روز گذشته نشستی مشترک با دستگاه های ذی ربط که در حریم این طرح قرار دارند جهت هماهنگی در جابجایی های لازم انجام شد، اظهار کرد: تمامی دستگاه های مربوطه شامل راهداری، حمل ونقل، برق منطقه ای، شرکت توزیع برق، شرکت گاز، شرکت ارتباطات زیرساخت و پدافند غیرعامل استانداری هرمزگان نیز در این خصوص قول مساعد جهت همکاری برای تسریع در انجام پروژه را دادند.

این نماینده مجلس در پایان گفت: پیمانکار پروژه مشخص شده است و پس از جابجایی های لازم و رفع تعارض در پروژه، عملیات احداث این تقاع آغاز خواهد شد.