نماینده مردم بندرعباس در مجلس: قصور مدیران در تکمیل پروژه های ورزشی پذیرفتنی نیست

نماینده مردم حوزه انتخابیه بندرعباس در مجلس گفت: قصور مدیران در تکمیل پروژه های ورزشی پذیرفتنی نیست.

به گزارش تیلا نیوز به نقل از مهر، احمد مرادی ظهر دوشنبه طی نشست مشترک با مدیران کل دیوان محاسبات و ورزش و جوانان هرمزگان با هدف رفع مشکل تأمین اعتبار و موانع قانونی تسریع در اجرای پروژه‌های عمرانی حوزه ورزش و جوانان ضمن بیان اهمیت گزارش تفریغ بودجه دیوان محاسبات در تصمیم گیری های بودجه‌ای مجلس از تلاش‌های پرسنل دیوان محاسبات در ارائه گزارش پیش از موعد این دیوان تشکر و قدردانی کرد.

نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی همچنین با تاکید بر اینکه زمان بر شدن تکمیل پروژه‌های عمرانی موجب تحمیل هزینه‌های چند برابری تکمیل پروژه و گلایه مندی مردم می‌شود، گفت: طی پیگیری‌های انجام شده از وزرای نفت و ورزش و جوانان طی چند سال اخیر تاکنون اعتبارات قابل توجهی به بخش ورزش هرمزگان تخصیص داده شده که پیش از آن سابقه نداشته، اما متأسفانه زمان بر شدن روال قانونی جذب این اعتبارات در پروژه‌های استان، تکمیل پروژه‌های ورزشی استان را با تأخیر مواجه نموده و مردم شهرها و روستاهای استان را از بهره برداری از این اماکن محروم نموده است. لذا هرگونه قصور و کوتاهی در عدم تکمیل این پروژه‌ها قابل پذیرش نیست.

مرادی همچنین با اشاره به وظایف صنایع مختلف استان در حوزه مسئولیت اجتماعی گفت: مسئولیت اجتماعی صنایع در هرمزگان هنوز به جایگاه واقعی خود نرسیده است و نمی‌توان این وظیفه را فقط در حوزه چند شرکت محدود نمود لذا تمام صنایع استان موظف هستند در کنار بهره مندی از مزایای سرمایه گذاری در هرمزگان، به همان نسبت در در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی ایفای نقش نمایند که در این زمینه نیاز به پیگیری مستمر و همراهی بیشتر دستگاه‌های نظارتی است.

مرادیان مدیرکل دیوان محاسبات استان نیز با ارائه گزارشی از اقدامات نظارتی دیوان محاسبات گفت: دیوان محاسبات به عنوان نهاد نظارتی مجلس، در کنار اقدامات نظارتی، مشاوره‌های پیشگیرانه به مدیران را در اولویت کاری خود دارد و با حساسیت نحوه جذب اعتبارات را رصد می‌نماید و اجازه نخواهد داد بر اثر کم کاری مدیران جذب اعتبارات استان با مشکل مواجه شود.

مرادیان از تدوین شیوه نامه مسئولیت‌های اجتماعی صنایع خبر داد و گفت این شیوه نامه با استفاده از تجربه استان‌های موفق تدوین گردیده و بزودی نهایی می‌شود.

در پایان این نشست نیز مقرر شد تا اداره کل ورزش و جوانان با احصا موانع و مشکلات تکمیل پروژه‌های ورزشی طی نشست مشترک با دیوان محاسبات راهکارهای قانونی رفع موانع موجود را بررسی و نسبت به تسریع در اجرای روند پروژه‌های عمرانی استان اقدام کند.