نماینده مردم هرمزگان در مجلس: دستور رئیس‌جمهور برای حضور نیروهای بومی در مدیریت‌ها اجرایی شود

نائب‌رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به دستور و تأکید رئیس جمهور، انتظار می‌رود در صنایع مختلف استان، از ظرفیت نیروهای نخبه استفاده شود.

به گزارش تیلا نیوز به نقل از تسنیم، احمد مرادی نائب‌رئیس کمیسیون انرژی مجلس صبح امروز در آغاز عملیات اجرایی فاز دوم طرح انتقال پساب بندرعباس به صنایع غرب بندرعباس اظهار داشت: تکمیل طرح انتقال پساب تصفیه شده به صنایع، ضرورت ایجاد یک کمربند سبز برای بندرعباس را بیش‌ از پیش نمایان می‌کند، منطقه گردشگری پنجه‌علی که در کنار تصفیه‌خانه قرار گرفته است دارای قدمگاهی است که بیش از نیم‌قرن مردم بندرعباس به آن برای انجام مراسمات مذهبی رجوع می‌کردند.

وی افزود: هم‌اکنون در این مکان کارهای عمرانی و توسعه‌ای جهت جذب گردشگر توسط شهرداری بندرعباس انجام شده است اما برای تکمیل این حرکت نیاز به فضای سبز در این منطقه داریم و مطالعات آن‌هم انجام شده است لذا می‌توان کمربند سبز بندرعباس را در پنجه‌علی ایجاد کرد.

مرادی بیان‌کرد: با وجود اینکه ۷۰۰ لیتر بر ثانیه پساب چندین سال وارد دریا می‌شد و دریا و آبزیان را آلوده می‌کرد و مردم از آن استفاده می‌کردند شاهد بودیم بیش از ۳۰۰ لیتر بر ثانیه آب آشامیدنی سالم صرف آبیاری فضای سبز می‌شد و این اتفاق را هیچ وجدان و مدیریتی نمی‌پذیرد و قطعا پشت آن بی‌تدبیری بود.

نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: سهمی که در تکمیل چرخه مدیریت می‌تواند به استان هرمزگان کمک کند، چرخه مدیریت بومی است که اگر این اتفاق بیافتد در همه عرصه‌ها با موفقیت‌هایی حاصل خواهد شد به عنوان مثال عرض می‌کنم الان مهندس معروفخانی در فولاد هرمزگان هستند و خیلی خوب هم کار می‌کنند استاندار راضی، مجمع نمایندگان راضی و ۱۰۰ درصد پرسنل هم راضی هستند اما اگر در کنار ایشان دو نیروی بومی در هیات مدیره باشد قطعا موفقیت‌ها دوچندان خواهد شد چرا که ما همه حمایت‌ها را خواهیم داشت.

مرادی تاکید‌کرد: آقای رئیس‌جمهور هم دستور دادند که این سهم حضور بومی‌ها در مدیریت استان حتما باید برآورده شود و ما توقع داریم که خروجی کار بشود آن‌چیزی که بتوانیم به وعده‌ای که به مردم دادیم عمل کنیم.

نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی بیان‌کرد: در بحث مسئولیت‌های اجتماعی پالایشگاه نفت بندرعباس کارهای بزرگی را بی‌سر و صدا انجام داده‌ است و خوشبختانه این نگاه در فولاد هرمزگان نیز اتفاق افتاده است و باید بدانیم که هزینه‌کرد در بحث مسئولیت‌های اجتماعی نه در جیب من می‌رود نه در جیب استاندار و حقی است که باید نفعش به مردم برسد.