نماینده مردم هرمزگان در مجلس: دولت هرچه سریعتر تکلیف بازسازی منازل زلزله زدگان هرمزگان را روشن کند

نماینده مردم بندرعباس در مجلس شورای اسلامی خواستار ارزیابی مجدد مناطق زلزله زده هرمزگان و همچنین تسریع در تصویب اعتبارات مورد نیاز برای بازسازی مناطق زلزله زده هرمزگان در هیات دولت شد.

به گزارش تیلا نیوز، منصور آرامی در حاشیه بازدید از مناطق زلزله زده هرمزگان در گفت‌وگو با تسنیم اظهارداشت: به لطف الهی برای سومین بار به مناطق زلزله زده آمده‌ام و از رئیس کمیسیون عمران مجلس، معاون بنیاد مسکن کشور و معاون سازمان مدیریت بحران کشور دعوت کردیم و در منطقه حضور پیدا کردند.

وی افزود: پیشرفت در ساخت منازل مردم زلزله زده به خوبی مشهود است و اگر جاهایی هم کار عقب است به دلایلی مانند جانمایی واحدهای مسکونی و مسائل دیگری است.

نماینده مردم هرمزگان در مجلس بیان کرد: دولت و سازمان برنامه و بودجه باید سریعتر مصوبه تامین اعتبار بازسازی مناطق زلزله زده هرمزگان را مصوب کرده و به استان ارسال کند تا کار با سرعت بیشتری انجام شود ماهم به محض بازگشتن به مجلس مجددا پیگیری مصوبه اعتبار برای مناطق زلزله زده را انجام خواهیم داد.

آرامی عنوان کرد: در برخی از مناطق زلزله زده هرمزگان نیاز است ارزیابی مجددی در رابطه با بازسازی منازل زلزله زدگان انجام شود تا احیانا اگر منزلی، محل اشتغالی آسیب دیده است و ارزیابی نشده است نیز لحاظ شود که البته پرسنل بنیاد مسکن این کار را آغاز کرده‌اند.

وی تصریح کرد: از شوراها و دهیارهای مناطق زلزله زده هم باید تشکر کرد که واقعا پای کار هستند و در برخی مناطق لباس کار بر تن کرده و در کار بازسازی مشارکت می کنند.